Первомайський ліцей «ЕРУДИТ»

Первомайський ліцей

«ЕРУДИТ»

Змістові лінії виховання

1 клас

ЗмістовілініїЕтапи роз-ку особистостіНапрямидіяльностіЗміст виховної діяльності(орієнтовна тематика виховних справ)Вимоги до виховних досягнень учнів
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я»)Фізичний розвитокФізично-оздоров-ча діяльність, профілактика шкідливих звичок«Якщо хочеш бути здоровим — загартовуйся», «Чистота — запорука здоров’я», «Вогонь буває різним», «Абетка пішохода», «Пригоди маленьких зубчиків»;«Розкажи про себе», «На кого ти хочеш бути схожим?», «Мій настрій», «Книга в житті людини», «Наша мова солов’їна»;«Азбука ввічливості», «Бути вихованим.Що це означає?», «Я і мої друзі», «Мій клас і я», «Як треба поводитись у школі, вдома, на вулиці?»Сформованість основ духовно-морального та фізи-чного розвитку особистості: усвідомлення цінності власного життя і збереження здоров’я (фізичного, психі-чного, соціального, духовного, культурного) кожної лю-дини; адаптація до змін навколишнього середовища, піз-нання прекрасного у собі, основ самооцінки, самоконт-ролю, саморегуляції, самоповаги, безпеки власної життє-діяльності; знання та навички ведення здорового спосо-бу життя (дотримання правил гігієни, рухового режиму)
Психічний розвитокПізнавальна діяльність, інтелектуальне виховання
Соціальний розвитокВільне спілкуванняформування клас-ного колективу
2. Ціннісне ставлення до праціСоціальний розвитокТрудова, суспільно корисна діяльність«Бджілка мала, та й та працює», «Про двох братів — Умійка та Невмійка», «Знайомимось з пофесією», «Коли я виросту…», «Місто веселих майстрів», «Збережемо книгу», «Подарунок малюкам дитячого садка»Сформованість понять та уявлень про важливість праці в житті людини: уявлення про типи професій, вміння і навички самообслуговування, повага до людини праці, почуття відповідальності, вимогливості, дбайли-вості, старанності, наполегливості, охайності
3. Ціннісне ставлення до природиСоціальний розвитокЕкологічна, суспільно корисна діяльність«Чистий клас», «Збережемо чистим довкілля», «Зелені друзі мого краю», «Перші весняні квіти», «Зустріч перна-тих друзів», «Тварини — не іграшки», туристська прогуля-нка «До чистих джерел», «Природа в загадках, прислів’ях, віршах»Сформованість понять та уявлень про довкілля: усвідомлення краси природи та її функції в житті люди-ни, пізнавального інтересу до природи, відповідального та дбайливого ставлення до неї,необхідності гармоній-ного співіснування людини та природи
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтваДуховно-соціальний розвитокХудожньо-естетична, творча діяльність«Музика поруч з нами», «Краса природи в пісні та в сло-ві», «Мистецтво слова», «Абетка мистецтва», «Таємниця однієї картини», «Світ казки», «Культура поведінки: ідемо до театру (музею, кінотеатру, на виставку…)»Сформованість естетичних почуттів, уявлень і знань про прекрасне в житті та в мистецтві:основ про видову специфіку мистецтв, вміння відчувати та розуміти художні образи, навичок виконувати творчі завдання
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людейДуховно-соціальний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)“Мої обов’язки в сім’ї”,”Мама, тато, я — дружна сім’я«, «Що означає бути вихованою людиною?», «Відкриваємо скриньку добрих справ», «Чарівні слова відкривають серця», «Чесним треба бути всюди», «Школа гарної поведінки», «Про дружбу», «Скриня народної мудрості»Сформованість основ національних та загально-людських цінностей: уміння та навичок підтримки та збереження міжособистісної злагоди та мирного розв’язування конфліктів; здатності враховувати думку інших людей, адекватно оцінювати власні вчинки та вчинки інших; моральних якостей
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і державиДуховно-соціальний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)«Та земля мила, де мати народила», «Моя рідна Україна», «Символи моєї держави», «Знай і поважай Герб, Прапор і Гімн своєї Батьківщини», «Ми — українці», «У країні рідної мови», «Мова рідна, слово рідне», «Правовий букварик», «Я маю право…», «Кожна людина має право»Сформованість основних понять про народ, націю, суспільство, державу: почуття поваги та гордості до рідного краю, народу, мови; приналежності до укр.нації, відчуття себе громадянином України, шанування державних символів; любові до культури свого народу, його традицій; розуміння правил взаємодії людей у колективі, суспільстві, толерантного ставлення до інших

2 клас

ЗмістовілініїЕтапи роз-ку особистостіНапрямидіяльностіЗміст виховної діяльностіВиховні досягнення
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я»)Фізичний розвитокФізично-оздоров-ча діяльність, профілактика шкідливих звичок«Як не захворіти», «Подорож до Країни Здоров’я», «Профілактика інфекційних захворювань», «Старти надій», «Сам удома»;«Що потрібно знати про свій характер?», «Книга — мій друг», «Як організувати свій день?»,«Чарівні слова», «Мій день народження», «Дав обіцянку — виконуй», «Умій слухати», «Однокласник, товариш, друг»Сформованість основ духовно-морального та фізичного розвитку особистості:— усвідомлення цінності власного життя і збереженняздоров’я кожної людини;— адаптація до змін навколишнього середовища, пізнанняпрекрасного у собі, основ самооцінки, самоконтролю,саморегуляції, самоповаги, безпеки власної життє-діяльності;— знання та навички ведення здорового способу життя
Психічний розвитокПізнавальна діяльність, інтелектуальне виховання
Соціальний розвитокВільне спілкуванняформування клас-ного колективу
2. Ціннісне ставлення до праціСоціальний розвитокТрудова, суспільно корисна діяльність«Навіщо людина працює», «Землю сонце прикрашає, а людину — праця», «Діло майстра хвалить», «Книжкова лікарня», «Подарунки молодшим друзям», «Професія моїх батьків», «Кращий мамин помічник»Сформованість понять та уявлень про важливість праці в житті людини: уявлення про типи професій, вміння і навички самообслуговування, повага до людини праці, почуття відповідальності, вимогливості, дбайли-вості, старанності, наполегливості, охайності
3. Ціннісне ставлення до природиСоціальний розвитокЕкологічна, суспільно корисна діяльність«Чисте джерело», «Збережемо красу природи», «Екологіч-на стежка в різні пори року» (вулицею міста), «Чорнобиль — рана України», «Первоцвіти просять захисту», «Якби тварини вміли говорити», «Тварини моєї місцевості», вікторина-гра «Що покласти в рюкзак для мандрівок»Сформованість понять та уявлень про довкілля: усвідомлення краси природи та її функції в житті люди-ни, пізнавального інтересу до природи, відповідального та дбайливого ставлення до неї,необхідності гармоній-ного співіснування людини та природи
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтваСоціальний розвитокХудожньо-естетична, творча діяльність«Музичний фольклор рідного краю», «Народні звичаї», «Краса природи у творах образотворчого мистецтва», «Ча-рівне слово поезії», «Я вишиваю рушничок», «Лине пісня колискова», «Театр актора і ляльки», «Культура поведін-ки: ідемо до театру (музею, кінотеатру, на виставку…)»Сформованість естетичних почуттів, уявлень і знань про прекрасне в житті та в мистецтві:основ про видову специфіку мистецтв, вміння відчувати та розуміти художні образи, навичок виконувати творчі завдання
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людейДуховний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)«Мій товариш», «Буду гідним скрізь і всюди, щоб нести вам радість, люди!», «Про справжню дружбу», «Школа вишуканих манер», «Ти — вихована дитина?», «Турбота. Діти допомагають дітям», «Як би я вчинив?», «Шануй батька і неньку», «Берегиня», «Рушник моєї бабусі»Сформованість основ національних та загально-людських цінностей: уміння та навичок підтримки та збереження міжособистісної злагоди та мирного розв’язування конфліктів; здатності враховувати думку інших людей, адекватно оцінювати власні вчинки та вчинки інших; моральних якостей
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і державиДуховний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)«Наша Вітчизна — Україна», «У нас одна Батьківщина — наша рідна Україна», «Ми — українці», «Я — син своєї землі», «Українці за кордоном», «Славетні українці», «Моя мала батьківщина», «Рід, родина, рідня», «Моя вулиця», «Пам’ятаймо героїв», «Мої права та обов’язки», «Дитяча праця та права дитини»Сформованість основних понять про народ, націю, суспільство, державу: почуття поваги та гордості до рідного краю, народу, мови; приналежності до укр.нації, відчуття себе громадянином України, шанування державних символів; любові до культури свого народу, його традицій; розуміння правил взаємодії людей у колективі, суспільстві, толерантного ставлення до інших

3 клас

ЗмістовілініїЕтапи роз-ку особистостіНапрямидіяльностіЗміст виховної діяльностіВиховні досягнення
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я»)Фізичний розвитокФізично-оздоров-ча діяльність, профілактика шкідливих звичок«Як я дбаю про своє здоров’я?», «Продукти харчування: наші друзі і вороги», «Здоровим будь!», «Спортивна надія», «Свято Мийдодира»;«Мій характер», «Мій улюблений герой», «Найцінніше в моєму житті»;«Мої доручення», «Дисципліна і культура», «Ти — вихова-на дитина?», «Мій день: хороше і погане»Сформованість основ духовно-морального та фізичного розвитку особистості:— усвідомлення цінності власного життя і збереженняздоров’я кожної людини;— адаптація до змін навколишнього середовища, пізнанняпрекрасного у собі, основ самооцінки, самоконтролю,саморегуляції, самоповаги, безпеки власної життє-діяльності;— знання та навички ведення здорового способу життя
Психічний розвитокПізнавальна діяльність, інтелектуальне виховання
Соціальний розвитокВільне спілкуванняформування клас- ного колективу
2. Ціннісне ставлення до праціСоціальний розвитокТрудова, суспільно корисна діяльність«Праця годує, а лінь — марнує», «Цінуймо працю інших», «Усі професії потрібні, усі професії важливі», «Скибочка хліба», «Мої досягнення», «За що ми любимо свою професію», «До джерел народних ремесел»Сформованість понять та уявлень про важливість праці в житті людини: уявлення про типи професій, вміння і навички самообслуговування, повага до людини праці, почуття відповідальності, вимогливості, дбайли-вості, старанності, наполегливості, охайності
3. Ціннісне ставлення до природиСоціальний розвитокЕкологічна, суспільно корисна діяльність«Чисте подвір’я», «Подорож лісовою стежкою», «На квіти осені чарівні подивись», «Збережемо красу природи», «За-повідні місця мого краю», «Чорнобиль не має минулого часу», «Таємниці Катерини Білокур», «Ти відповідальний за тих, кого приручив», одноденна туристська прогулянкаСформованість понять та уявлень про довкілля: усвідомлення краси природи та її функції в житті люди-ни, пізнавального інтересу до природи, відповідального та дбайливого ставлення до неї,необхідності гармоній-ного співіснування людини та природи
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтваСоціальний розвитокХудожньо-естетична, творча діяльність«У царині мистецтва», «Музичні захоплення», «Я виши-ваю рушничок», «Кіномистецтво», «Архітектурні перлини ріного краю», «Доторкнутися словом до серця», «Культу-ра поведінки: ідемо до театру(музею, цирку, на виставку)»Сформованість естетичних почуттів, уявлень і знань про прекрасне в житті та в мистецтві:основ про видову специфіку мистецтв, вміння відчувати та розуміти художні образи, навичок виконувати творчі завдання
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людейДуховний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)«Дерево міцне корінням, а людина родом», «Родина, ро-дина: від батька до сина», «Вчимося бути добрими людь-ми», «Якщо ти погано вчинив», «Чужого горя не буває», «Якщо твій друг помилився», «Як і чим випробовується дружба», «Про правила товаришування»Сформованість основ національних та загально-людських цінностей: уміння та навичок підтримки та збереження міжособистісної злагоди та мирного розв’язування конфліктів; здатності враховувати думку інших людей, адекватно оцінювати власні вчинки та вчинки інших; моральних якостей
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і державиДуховний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)«Я — маленький громадянин», «Кожна дитина має право», «З чого починається Вітчизна?», «Що необхідно знати про національну символіку?», «Чи знаєш ти свій край?», «Легенди мого краю», «Вулицями рідного міста», «Година пам’яті і мужності», «Моральні цінності мого народу»Сформованість основних понять про народ, націю, суспільство, державу: почуття поваги та гордості до рідного краю, народу, мови; приналежності до укр.нації, відчуття себе громадянином України, шанування держа-вних символів; любові до культури свого народу, його традицій; розуміння правил взаємодії людей у колективі, суспільстві, толерантного ставлення до інших

4 клас

ЗмістовілініїЕтапи роз-ку особистостіНапрямидіяльностіЗміст виховної діяльностіВиховні досягнення
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я»)Фізичний розвитокФізично-оздоров-ча діяльність, профілактика шкідливих звичок«Почни день з ранкової гімнастики», «Переможемо всі хвороби», «Культура харчування», «Шкідливі звички», «Козацькі забави»,«Віра у себе», «Завтрашній характер — у сьогоднішньому вчинку», «На кого я хочу бути схожим у житті?», «Мій ідеал», «Хто багато читає, той багато знає»,«Для чого живе людина?», «Твої норми поведінки», «Що означає бути вихованим?», «Чуйність і байдужість», «Не кидай слів на вітер»Сформованість основ духовно-морального та фізичного розвитку особистості:— усвідомлення цінності власного життя і збереженняздоров’я кожної людини;— адаптація до змін навколишнього середовища, пізнанняпрекрасного у собі, основ самооцінки, самоконтролю,саморегуляції, самоповаги, безпеки власної життєдіяль-ності;— знання та навички ведення здорового способу життя
Психічний розвитокПізнавальна д-сть, інтелектуальне виховання
Соціальний розвитокВільне спілкуванняформування клас-ного колективу
2. Ціннісне ставлення до праціСоціальний розвитокТрудова, суспільно кориснадіяльність«Праця прикрашає людину», «Праця — джерело життя і головна його прикраса», «Я — черговий», «Допоможи книзі», «Подарунки власноруч», «Трудові традиції україн-ської родини», «Калейдоскоп професій», «Підприємства нашого міста», «Чи знаєш ти ціну праці?»Сформованість понять та уявлень про важливість праці в житті людини: уявлення про типи професій, вміння і навички самообслуговування, повага до людини праці, почуття відповідальності, вимогливості, дбайли-вості, старанності, наполегливості, охайності
3. Ціннісне ставлення до природиСоціальний розвитокЕкологічна, суспільно корисна діяльність«Стань природі другом», «Себе я бачу в дзеркалі приро-ди», «Чисте довкілля», «Знай, люби, бережи», «Збережемо природу рідного краю», «В усі пори року прекрасна земля», «Екологічною стежкою до лісу», «Нагодуй птахів (тварин)», туристська гра-естафета «Долаємо перешкоди»Сформованість понять та уявлень про довкілля: усвідомлення краси природи та її функції в житті люди-ни, пізнавального інтересу до природи, відповідального та дбайливого ставлення до неї, необхідності гармоній-ного співіснування людини та природи
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтваСоціальний розвитокХудожньо-естетична, творча діяльність«Мистецькі шедеври», «Влучне слово», «Таємниця однієї картини», “Музична спадщина рідного краю”,”Краса при-роди в мистецтві«, «За народними ремеслами», «Музична терапія», «Театральна афіша», «Культура поведінки: ідемо до театру (музею, кінотеатру, цирку, на виставку)»Сформованість естетичних почуттів, уявлень і знань про прекрасне в житті та в мистецтві:основ про видову специфіку мистецтв, вміння відчувати та розуміти художні образи, навичок виконувати творчі завдання
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людейДуховний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)«Ти знаєш, що ти — людина?», «Народна мудрість про добро, совість, ввічливість», «Хочу і треба», «Подаруй свято іншим», «Вихована людина: яка вона?», «Золоте правило ввічливості», «Мама, тато, я — читацька сім’я», «Від матері доні добро передати»Сформованість основ національних та загально-людських цінностей: уміння та навичок підтримки та збереження міжособистісної злагоди та мирного розв’язування конфліктів; здатності враховувати думку інших людей, адекватно оцінювати власні вчинки та вчинки інших; моральних якостей
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і державиДуховний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)«Одна-єдина на цілім світі…», «Я — громадянин України і пишаюсь цим», «Школа прав дитини», «Люби і знай свій рідний край», «Люди, які прославили мій край», «Сторін-ки історії мого міста», «Всі народи України живуть в злагоді і мирі», «Шануймося, бо ми того варті»Сформованість основних понять про народ, націю, суспільство, державу: почуття поваги та гордості до рідного краю, народу, мови; приналежності до укр.нації, відчуття себе громадянином України, шанування дер-жавних символів; любові до культури свого народу, його традицій; розуміння правил взаємодії людей у колективі, суспільстві, толерантного ставлення до інших

5 клас

ЗмістовілініїЕтапи роз-ку особистостіНапрямидіяльностіЗміст виховної діяльностіВиховні досягнення
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я»)Фізичний розвитокФізично-оздоров-ча діяльність, профілактика шкідливих звичок«Що маю знати, щоб зберегти своє здоров’я», «Правильне харчування та здоровий сон — запорука міцного здоров’я», «Загартування та фізичні вправи — необхідні умови здорово-го способу життя», «Тато, мама, я — спортивна сім’я»,«Індивідуальні особливості людини», «Пізнай себе», «Презе-нтація твого дня народження», «Я і моя родина», «Пташка красна пір’ям, а людина — знанням», «Марафон ерудитів»,«Мої права і обов’язки», «Дотримання шкільної етики», «Бережи свій час», «Школа ввічливих наук»Усвідомлення основних засад «Я-концепції» особистості:— норм власної поведінки;— прагнення бути фізично здоровою людиною;— знань та вмінь оцінювати свій фізичний та психічнийстан, своє здоров’я;— наслідків негативного впливу шкідливих звичок наздоров’я людини;— конструктивний підхід до вирішення різних життєвихситуацій
Психічний розвитокПізнавальна д-сть, інтелектуальне виховання
Соціальний розвитокВільне спілкуванняформування клас-ного колективу
2. Ціннісне ставлення до праціСоціальний розвитокТрудова, суспільно корисна діяльність«Як організувати себе», «Вчись учитися, щоб уміти трудити-ся», «Моя майбутня професія», «Книга скаржиться! Книга дякує!», «Ціна твого підручника», Операція «Затишок», «Професії мого роду» «Місто веселих майстрів», «У колек-тиві немає чужої роботи», «Люди, які працюють поруч»Сформованість потреби у праці:— значущості суспільно корисної праці;— навичок самообслуговування, ведення домашньогогосподарства;— вміння доводити справу до логічного завершення
3. Ціннісне ставлення до природиСоціальний розвитокЕкологічна, суспільно корисна діяльність«Я — маленька частинка природи», «Флора і фауна нашого краю», «Екологічною стежкою краю», «Природа — наш дім», «Таємниці природи», Свято квітів, «Знайди скарби природи рідного краю», «Брати наші менші», «Аптека бабусі Медуни-ці», «Змайструй годівничку», «Квіти — усмішка природи»Усвідомлення себе як невід’ємної частини пироди, взаємозалежності людини та природи, взаємозв’я-зок стану довкілля та здоров’я людей : вичерпності природних ресурсів; природи як еталонної цінності; активної життєвої позиції щодо оздоровлення довкілля.
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтваСоціальний розвитокХудожньо-естетична, творча діяльність«Люби музику — вона облагороджує думки і почуття», «Чарі-вна мелодія скрипки», «Народ скаже — як зав’яже», «І живе калина на папері», «Ілюструємо казки», «Казкова феєрія», «Світ моїх мистецьких захоплень», «Різдвяний настрій», «Великодні писанки», «Українська співаночка», «Рукотво-рне диво», «Культура поведінки: ідемо до театру, музею..»Сформованість потреби у спілкуванні з мистецтвом як основи естетичного виховання і художнього сприйняття дійсності: пізнавального інтересу до мис-тецтв, їх взаємодії та взаємозв’язку; навичок аналізу та сприймання худ.творів; здатності до творчої діяльності у мистецькій сфері; художньо-естетичних смаків, емоцій, почуттів, культури мислення та поведінки
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людейДуховний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)«Дружба — це…», «Еталон поведінки мого однолітка», «Я і мій ідеал», «У добрі справи ти вклади прекрасні прояви ду-ші», «Заповіді людяності», «Вчимося спілкуватися», «Не ро-біть моїх помилок», «Тлумачний словник ввічливих слів», «Мистецтво дарувати», «Для мами завжди ласкаві слова»Усвідомлення цінностей соціального спілкування:— розуміння особистих, родинних, громадянських,національних та загальнолюдських цінностей ;— вміння співпрацювати з іншими, працювати в групі тав колективі, прощати та просити пробачення
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і державиДуховний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)«Україна пам’ятає» (Голодомор 32-33рр), «Ніхто не забутий, ніщо не забуте» (ветерани ВВВ та воїни УПА), «Державний гімн України», “Духовність народу«(нар.календар), «Що я знаю про Україну?», «Бабусина скриня», «Закони життя мого класу», «Немає прав без обов’язків», «Конвенція ООН та Конституція України про права дітей», Спартакіада народних ігор «Ігри народів світу»Усвідомлення єдності власної долі з долею Батьків-щини: почуття любові до свого краю, народу, традицій, моральних, духовних, історико-культурних цінностей, шанобливого ставлення до держ.символіки, правил та норм поведінки, соціально важливих для суспільства, активної життєвої позиції щодо негативних проявів у соціумі, толерантного ставлення до інших народів

6 клас

ЗмістовілініїЕтапи роз-ку особистостіНапрямидіяльностіЗміст виховної діяльностіВиховні досягнення
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я»)Фізичний розвитокФізично-оздоров-ча діяльність, профілактика шкідливих звичок«Моє здоров’я», «Здоровий спосіб життя», «Фізичне загар-тування школярів», «Особиста гігієна хлопчиків (дівчаток)», «Про шкідливі звички», «Алкоголь та його наслідки», «Еко-логія душі», змагання на місцевості з туристської техніки,«Характер людини: як він формується», «Пізнай себе», «Світ моїх захоплень», «Азбука спілкування», «Вміння знаходити себе в суспільстві», «Що таке толерантність?», «Моя пове-дінка в класі», «Мої права та права інших», «Права та обов’язки учня»Усвідомлення основних засад «Я-концепції» особистості:— норм власної поведінки;— прагнення бути фізично здоровою людиною;— знань та вмінь оцінювати свій фізичний та психічнийстан, своє здоров’я;— наслідків негативного впливу шкідливих звичок наздоров’я людини;— конструктивний підхід до вирішення різних життєвихситуацій
Психічний розвитокПізнавальна д-сть, інтелектуальне виховання
Соціальний розвитокВільне спілкуванняформування клас-ного колективу
2. Ціннісне ставлення до праціСоціальний розвитокТрудова, суспільно кориснадіяльність«Ціна однієї хвилини», «Що означає культура навчальної праці?», «Скільки у світі професій», «Всі професії важливі», «Професії наших батьків», «Наші захоплення», «Школа вмі-лих господарів», «Нумо, хлопці!», «Мої досягнення», «У країні Зробисам», «Чи вмію я працювати?»Сформованість потреби у праці:— значущості суспільно корисної праці;— навичок самообслуговування, ведення домашньогогосподарства;— вміння доводити справу до логічного завершення
3. Ціннісне ставлення до природиСоціальний розвитокЕкологічна, суспільно корисна діяльність«Зелений патруль», «Вода — безцінне багатство», “Ліс — не школа, а всіх учить”,”Природа — людині, людина — природі”, “Рослини-барометри”,”Школа юного еколога«, «Чисте пові-тря», «Озера та річки мого краю», «Екологічні катастрофи», «Дзвони Чорнобиля», «Захистимо братів наших менших»Усвідомлення себе як невід’ємної частини пироди, взаємозалежності людини та природи, взаємозв’я-зок стану довкілля та здоров’я людей : вичерпності природних ресурсів; природи як еталонної цінності; активної життєвої позиції щодо оздоровлення довкілля.
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтваСоціальний розвитокХудожньо-естетична, творча діяльність«Що я знаю про жанри мистецтва», «Мистецтво і його вплив на культуру нації», «Народні ремесла», «Витинан-ка», «Турнір знавців поезії», «Школа юного актора», «Зи-мовий музичний репертуар», «Естетика побуту», «Велико-дня композиція», «Мистецькі канікули», «Культура пове-дінки: ідемо до театру, кінотеатру, музею, на виставку…»Сформованість потреби у спілкуванні з мистецтвом як основи естетичного виховання і художнього сприйняття дійсності: пізнавального інтересу до мис-тецтв, їх взаємодії та взаємозв’язку; навичок аналізу та сприймання худ.творів; здатності до творчої діяльності у мистецькій сфері; художньо-естетичних смаків, емоцій, почуттів, культури мислення та поведінки
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людейДуховний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)«Людей я буду любити, добро і милосердя чинити», “Люди-на починається з добра”,”Еталон поведінки мого однолітка«, «Ні — шкідливим звичкам!», «Мій родовід», «Мої земляки», «Найкращі дні для наших матерів — це ті, коли щасливі їхні діти», «Цілую бабусині втомлені руки», «Дідусеві нагороди»Усвідомлення цінностей соціального спілкування:— розуміння особистих, родинних, громадянських,національних та загальнолюдських цінностей ;— вміння співпрацювати з іншими, працювати в групі тав колективі, прощати та просити пробачення
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і державиДуховний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)«Я — держава — суспільство», «Україна — полікультурна дер-жава», «Демократичні принципи і цінності», «Згадаймо всіх поіменно», «Державна символіка», «Мої права та обов’язки», «Традиції мого народу (родини)», «Мова рідна, слово рідне», «Козацькі розваги», «Перлини народної мудрості», «Школа — наш дім, ми господарі в нім», «Україна — наша Батьківщина»Усвідомлення єдності власної долі з долею Батьків-щини: почуття любові до свого краю, народу, традицій, моральних, духовних, історико-культурних цінностей, шанобливого ставлення до держ.символіки, правил та норм поведінки, соціально важливих для суспільства, активної життєвої позиції щодо негативних проявів у соціумі, толерантного ставлення до інших народів

7 клас

ЗмістовілініїЕтапи роз-ку особистостіНапрямидіяльностіЗміст виховної діяльностіВиховні досягнення
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я»)Фізичний розвитокФізично-оздоров-ча діяльність, профілактика шкідливих звичок«Здоров’я — моє багатство», «Валеологічне виховання засо-бами туризму», проведення одноденного походу з елемента-ми орієнтування за допомогою компаса та карти, «Сходинки до сімейного життя»; «Яскраві події мого життя», «Країна моїх мрій (дозвілля та хобі)», «Моє дозвілля», «Таланти твої, Україно», «Вчитель — моє покликання»; «Права дитини — мої права», «Я в колі сім’ї», «Моя родина», «Добродії», «Госпо-дарочка», «Мій улюблений вчитель»Усвідомлення основних засад «Я-концепції» особистості:— норм власної поведінки;— прагнення бути фізично здоровою людиною;— знань та вмінь оцінювати свій фізичний та психічнийстан, своє здоров’я;— наслідків негативного впливу шкідливих звичок наздоров’я людини;— конструктивний підхід до вирішення різних життєвихситуацій
Психічний розвитокПізнавальна д-сть, інтелектуальне виховання
Соціальний розвитокВільне спілкуванняформування клас-ного колективу
2. Ціннісне ставлення до праціСоціальний розвитокТрудова, суспільно корисна діяльність«Як навчитись цінувати і розраховувати час?», «Як вибрати майбутню професію», «Чарівна краса вишиванки», «З мага-зину чи власними руками», «Бабусин рушник у сучасній осе-лі», «Мої обов’язки в родині», «Трудова біографія моєї роди-ни», «Професії в піснях», «Я це можу»Сформованість потреби у праці:— значущості суспільно корисної праці;— навичок самообслуговування, ведення домашньогогосподарства;— вміння доводити справу до логічного завершення
3. Ціннісне ставлення до природиСоціальний розвитокЕкологічна, суспільно корисна діяльність«Земля — годувальниця», «Вода — джерело життя», «Космос — далеко чи поруч?», «Ерудит природи», конкурс фоторобіт «Природа і фантазія», «Здорова природа — здорова людина», «Дари природи не є невичерпними», «Вітамінна скарбниця», «Червона книга — для кого?», «Жива ялинка хай росте»Усвідомлення себе як невід’ємної частини пироди, взаємозалежності людини та природи, взаємозв’я-зок стану довкілля та здоров’я людей : вичерпності природних ресурсів; природи як еталонної цінності; активної життєвої позиції щодо оздоровлення довкілля.
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтваСоціальний розвитокХудожньо-естетична, творча діяльність“Письменники рідного краю”,”Сьодення і майбутнє укра-їнської книги”,”Пісенник мого класу”,”У світі живопису” “Вишневі усмішки”,”Архітектурні пам’ятки краю«, «Куль-тура мовлення», «Естетика зовнішнього вигляду», “Естетика побуту”,”Уроки шляхетності«, «Тонкощі етикету», «Культу-ра поведінки: ідемо до театру, музею, на виставку…»Сформованість потреби у спілкуванні з мистецтвом як основи естетичного виховання і художнього сприйняття дійсності: пізнавального інтересу до мис-тецтв, їх взаємодії та взаємозв’язку; навичок аналізу та сприймання худ.творів; здатності до творчої діяльності у мистецькій сфері; художньо-естетичних смаків, емоцій, почуттів, культури мислення та поведінки
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людейДуховний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)“Будь гідним пам’яті батьків”,”Безсмертним подвигом своїм вони прославили Вітчизну”,”Героїчне минуле народу«, «По-спішаймо до оселі ветерана», «Доля людини», «Закон і ми», “Не потрап у тенета”,”Все починається з родини”, “Захопле-ння моїх батьків”,”Бабусині рушники”,”Добро і зло«, «Спів-розмовник», «Даруй радість людям», «Мій справжній друг»Усвідомлення цінностей соціального спілкування:— розуміння особистих, родинних, громадянських,національних та загальнолюдських цінностей;— вміння співпрацювати з іншими, працювати в групі тав колективі, прощати та просити пробачення
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і державиДуховний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)«Любове моя, Україно!», «Україна від козацьких часів до сьогодення», «Мій рідний край», «Історія рідного краю», «Люблю свій народ, шаную його звичаї», «Мово рідна, слово рідне», «Біль і крик душі під знаком Чорнобиля», «Колосок пам’яті», «Право, обов’язок і честь», «Вчинок, відповідаль-ність, наслідки»Усвідомлення єдності власної долі з долею Батьків-щини: почуття любові до свого краю, народу, традицій, моральних, духовних, історико-культурних цінностей, шанобливого ставлення до держ.символіки, правил та норм поведінки, соціально важливих для суспільства, активної життєвої позиції щодо негативних проявів у соціумі, толерантного ставлення до інших народів

8 клас

ЗмістовілініїЕтапи роз-ку особистостіНапрямидіяльностіЗміст виховної діяльностіВиховні досягнення
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я»)Фізичний розвитокФізично-оздоров-ча діяльність, профілактика шкідливих звичок«Фізична краса не постійна, а духовна — вічна», «Туризм як різновид фізичної активності», ігри та змагання на місцевос-ті з техніки туризму; «З чого починається пізнання», «Чи любиш ти себе?», «Ким бути і яким бути?», «Яка людина за-слуговує на повагу інших?», “Створення життєвого проекту саморозвитку”,”Як подолати невдачу?”,”Наодинці з собою«, «Кроки до успіху», «Світ моїх захоплень», «Сам собі вихова-тель», «Кодекс чесної особистості», «Промова на захист доб-ра, честі, любові», «Я на арені суспільного життя»Сформованість основних засад «Я-концепції» особистості:— вмінь цінувати себе як унікальну і неповторну особис-тість;— наслідків нег.впливу шкід.звичок на здоров’я людини;— вміння визначати свій соціальний статус у соціальній групі, уникати конфліктних ситуацій, адаптуватися в різних життєвих ситуаціях та конструктивно впливати на них, коректувати та регулювати власну поведінку;— власної культури самопізнання
Психічний розвитокПізнавальна д-сть інтелектуальне виховання
Соціальний розвитокВільне спілкування усвідомлення себе як частини соціуму
2. Ціннісне ставлення до праціСоціальний розвитокТрудова, суспільно корисна діяльність«Бережи свій час і час інших», “Як правильно організувати свою працю”,”Економіка домашнього господарства«, «Шко-ла — мій дім, я господар у нім», «Що я знаю про майбутню професію», «Ваш вибір: можу + хочу + треба», «Країна пот-ребує професіоналів. Як ним стати?», «Освіта — шлях до май-бутньої професії», «Таємниця майстерності», «Мої здібності. Як обрати професію?», «Мій перший мільйон»Сформованість поняття професійного самовизначе-ння: позитивно-емоційного ставлення до праці, здатнос-ті до усвідомленого вибору майб.професії, соціальної значущості праці в житті людини, естетики та культури праці в традиціях укр.народу, вмотивованості, цілеспря-мованості, організованості, кмітливості, працьовитості, проектування професійного становлення
3. Ціннісне ставлення до природиСоціальний розвитокЕкологічна, суспільно корисна діяльність“Біологічний хокей”(КВК), “Екологічний бумеранг”,”Еколо-гічне лото«, «Зелений дивосвіт», “Ми — в природі, природа — в нас”,”Осінній дивограй”,”Замість ялинки—зимовий букет«, «Світ дерев», «Дзвони Чорнобиля», «Світ природи в народ-ному епосі», «Мальовнича моя Україна»Сформованість почуття причетності до збереження природних багатств: ефективного і ощадливого вико-ристання всіх видів ресурсів, основ еколог. законодавст-ва, навичок правил техніки безпеки на природі, потреби в оздоровленні довкілля та участь у природоохоронній діяльності
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтваСоціальний розвитокХудожньо-естетична, творча діяльність“Музика, яку ми слухаємо”,”Кобзарська дума”,”Театр у моє-му житті”,”Мистецтво і мода«, «Наш край у творах мистецт-ва», «І на тім рушникові», «Новорічна вистава», «Різдвяні комедії», «Духовність особистості і мистецтво», «Естетика побуту», «Уроки шляхетності», «Тонкощі етикету», «Куль-тура поведінки: ідемо до театру, музею, на виставку…»Розуміння ролі мистецтва як основи морально-ду-ховного розвитку особистості: здатності цілеспрямо-вано сприймати і розуміти мистецтво, висловлювати власне ставлення до митсецтва та творчої діяльності в мистецькій сфері, потреби у спілкуванні з мистецтвом, системи мистецьких знань, понять, термінів, тлумачень
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, роди-ни, людейДуховний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)«Що означає бути підлітком?», «Твій справжній друг», «Ти живеш серед людей», «Народження істини, а не загострення стосунків», «Взаєморозуміння. На чому воно ґрунтується?», «Умій бути вдячним», «Чому буває самотньо?», «Уроки добрих справ», «Дисципліна — свобода чи необхідність?»Засвоєння сімейних, родинних та суспільних цінностей: критичного ставлення до поведінки людей, єдності слова і діла, активної моральної життєвої позиції, ідеалів сім’ї, родини, відносин у колективі, духовно-моральної культури особистості
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і державиДуховний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)«Країна, в якій я живу», “Трагедія укр.народу«(голодомор), «Я — громадянин і патріот держави», «Право, обов’язок, сво-бода і відповідальність», «Джерела духовності мого народу», “Історія моєї родини-в історії мого краю”,”Видатні люди мо-го краю”,”Допоможемо ветеранам«, «Українці за кордоном. Що таке діаспора?», «Колосок пам’яті», «Козацькі сурми», «Виконую Кодекс класу (школи)», «Наш скарб — рідна мова»Сформованість потреби у збереженні та примноже-нні духовних і матеріальних багатств укр. народу: відповідальності за долю батьківщини, розуміння особи-стістю своїх прав, свобод, обов’язків; громад. життєвої позиції, участь в учн.самоврядуванні, житті школи та громади; власної віри у духовні сили народу; потреби у полікультурному спілкуванні на основі взаєморозуміння

9 клас

ЗмістовілініїЕтапи роз-ку особистостіНапрямидіяльностіЗміст виховної діяльностіВиховні досягнення
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я»)Фізичний розвитокФізично-оздоров-ча діяльність, профілактика шкідливих звичок«Здоров’я — скарб», «Бережи себе», «Бережи честь змолоду», День туризму, «Пізнай себе — і ти пізнаєш світ», «Мій ідеал», «Мої життєві принципи», «Вміння бути самим собою», «Як стати лідером?», «Країна моїх мрій», «Без добрих справ не-має доброго імені», “Про культуру почуттів”,”Що таке само-виховання, самооцінка?”, “Найскладніше — не відстоювати свою думку, а мати її”,”Життя — це не ті дні, що минули, а ті, що запам’ятались«, «Умій сказати, умій змовчати», «Хочеш бути щасливим — буть ним!», «У колі симпатій»Сформованість основних засад «Я-концепції» особистості:— вмінь цінувати себе як унікальну і неповторну особис-тість;— наслідків нег.впливу шкід.звичок на здоров’я людини;— вміння визначати свій соціальний статус у соціальній групі, уникати конфліктних ситуацій, адаптуватися в різних життєвих ситуаціях та конструктивно впливати на них, коректувати та регулювати власну поведінку;— власної культури самопізнання
Психічний розвитокПізнавальна д-сть інтелектуальне виховання
Соціальний розвитокВільне спілкування усвідомлення себе як частини соціуму
2. Ціннісне ставлення до праціСоціальний розвитокТрудова, суспільно корисна діяльність“Естафета улюблених занять”,”Презентація професій«, «Ким бути і яким бути?», «Твій вибір — життєвий успіх», «Непре-стижних професій не буває», “Освіта і професія”,”Ти і ринок праці”,”Риси і якості фахівця«, «Держава потребує професіо-налів», «Підліткова праця: правознавчий аспект», «Трудові канікули», «Ти — господар у своїй школі (вдома, в місті)»Сформованість поняття професійного самовизначе-ння: позитивно-емоційного ставлення до праці, здатнос-ті до усвідомленого вибору майб.професії, соціальної значущості праці в житті людини, естетики та культури праці в традиціях укр.народу, вмотивованості, цілеспря-мованості, організованості, кмітливості, працьовитості, проектування професійного становлення
3. Ціннісне ставлення до природиСоціальний розвитокЕкологічна, суспільно корисна діяльність«Збережемо чистоту водних просторів!», «Збережемо наше довкілля», «Екологічний КВК», «Посади дерево», «Розчис-тимо джерело», «Вони — з Червоної книги», «Квіти — очі землі», «Рослини у творах мистецтва», «Стояла я і слухала весну…», «Чистий зелений світ навколо тебе», «Уроки Чорнобиля», «Краса і біль України», «Екологічна юстиція»Сформованість почуття причетності до збереження природних багатств: ефективного і ощадливого вико-ристання всіх видів ресурсів, основ еколог. законодавст-ва, навичок правил техніки безпеки на природі, потреби в оздоровленні довкілля та участь у природоохоронній діяльності
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтваСоціальний розвитокХудожньо-естетична, творча діяльність“Концерт-блискавка”,”Мої захоплення”,”У світі кіномистец-тва”,”Музичний калейдоскоп”,”П’ять хвилин з мистецтвом” «Україна моя вишивана», «Українська народна іграшка», «Я любив вас усіх, та найбільше любив Україну», «Подорож мережею Інтернет: електронні бібліотеки, віртуальні музеї, світ електронних словників, електронна культура»Розуміння ролі мистецтва як основи морально-ду-ховного розвитку особистості: здатності цілеспрямо-вано сприймати і розуміти мистецтво, висловлювати власне ставлення до митсецтва та творчої діяльності в мистецькій сфері, потреби у спілкуванні з мистецтвом, системи мистецьких знань, понять, термінів, тлумачень
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, роди-ни, людейДуховний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)“Любов до ближнього — джерело величі людини”,”Відкрийте двері добра і довіри”,”Колектив починається з мене”, “Порт-рет мого колективу”,”Цінності моєї родини”,”Жити—значить спілкуватись”,”Молодь проти насильства”,”Культура корис-тування мобільним телефоном”,”Твоя інформаційна безпекаЗасвоєння сімейних, родинних та суспільних цінностей: критичного ставлення до поведінки людей, єдності слова і діла, активної моральної життєвої позиції, ідеалів сім’ї, родини, відносин у колективі, духовно-моральної культури особистості
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і державиДуховний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)“Громадянське суспільство — гарантія дотримання прав лю-дини”,”Гуманістична мораль у громадянському суспільстві”, “Колосок пам’яті”,”Чорнобиль — горе і біль”,”Державні сим-воли України«, дебати «Право на приватне життя», «Видатні вчені України», «Ваш світлий подвиг незабутній», «Україна — полікультурна держава», «Якби я був президентом…»Сформованість потреби у збереженні та примноже-нні духовних і матеріальних багатств укр. народу: відповідальності за долю батьківщини, розуміння особи-стістю своїх прав, свобод, обов’язків; громад. життєвої позиції, участь в учн.самоврядуванні, житті школи та громади; власної віри у духовні сили народу; потреби у полікультурному спілкуванні на основі взаєморозуміння

10 клас

ЗмістовілініїЕтапи роз-ку особистостіНапрямидіяльностіЗміст виховної діяльностіВиховні досягнення
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я»)Фізичний розвитокФізично-оздоров-ча діяльність, профілактика шкідливих звичок«Сходинки фізичного розвитку», «Зупинимо СНІД, поки він не зупинив нас», «Знати, щоб жити», «Статева культура — основа сім’ї», “Відшукай себе серед інших”,”Народжений бути уніка-льним”, «Духовні потреби та ідеали мого «Я», «Шлях до само-реалізації, Або як стати особистістю?», «Стався до людей так, як би ти хотів, щоб ставились до тебе», «Не зраджуй у дружбі», «Як подолати конфлікт?», «Літопис мого родоводу», «Традиції моєї родини», «Сімейні реліквії», «Українська сім’я — основа держави», «Батьки і діти», зустріч з народними умільцями краюСформованість життєвих компетенцій, активної життє-вої позиції: розуміння та реалізація «Я-концепції» особис-тості; імунітету до асоціальних впливів, готовності до вико-нання різних соціальних ролей; уміння орієнтуватися та адаптуватися у складних життєвих ситуаціях, розв’язувати конфлікти на основі принципів толерантності; навичок само-пізнання самореалізації, самовизначення, самовдосконале-ння, самоствердження, самооцінки; життєвих пріоритетів, цілей та ідеалів; особистої культури здоров’я
Психічний розвитокПізнавальна д-сть інтелектуальне виховання
Соціальний розвитокВільне спілкування усвідомлення себе як частини соціуму
2. Ціннісне ставлення до праціСоціальний розвитокТрудова, суспільно корисна діяльність«Скільки коштує безгосподарність?», «Економіка навколо нас», «Я обираю своє майбутнє», «Здоров’я і вибір професії», «У сві-ті професій», «Смітникам — ні! Чистоті — так!», «Коли робота приносить радість», «Ти і ринок праці», «Риси і якості фахівця» «Підліткова праця: правознавчий аспект», «Трудові канікули», «Держава потребує професіоналів»Сформованість готовності до творчої праці: навичок ко-лективної труд діяльності; основ ділової етики, інформацій-но-комунікативних технологій; корпоративної культури осо-бистості, основ наукової організації праці;основ економічних законів розвитку суспільства; уміння будувати професійну кер’єру в умовах системних змін; креативності, ініціативно-сті, ерудованості, правосвідомості, працездатності
3. Ціннісне ставлення до природиСоціальний розвитокЕкологічна, суспільно корисна діяльність“Жити в злагоді з природою”,”Вплив карцерогенів у продуктах харчування на організм людини«, «Ліси для нащадків», “Парки — легені міст”,”До чистих джерел”,”Рослини лікують«, «Еколо-гічні наслідки Чорнобиля», “Екологічна етика”,”Книга скарг природи«, «Екосвіт очима митців», «Біль твоєї землі, Україно!»Сформованість екологічної культури особистості: усвідомлення єдності людини і природи; ставлення до при-роди як до історико-культурної, наукової та освітньої цінно-сті; моральної відповідальності за збереження довкілля; еко-системного підходу до розв’язання екологічних проблем
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтваСоціальний розвитокХудожньо-естетична, творча діяльність«Історія танцю: від міфів до сучасності», «Залучаємось до пре-красного», «Видатні укр.діячі культури і мистецтва», “Поетич-ний олімп рідного краю”,”Поезія кохання”,”Краса рідної мови” «Обрядова культура України», «Театр: вчора, сьогодні, завтра», “Архітектурні дива”,”Ландшафні перлини України«, «Культура телефонної розмови», «Позитив і негатив спілкування у «чаті»Сформовність естетичної культури особистості, худо-жньо — естетичних цінностей: здатності до активної пере-творювальної діяльності з внесенням елементів краси в усі сфери життя людини; навичок створення та реалізації мисте-цьких проектів як основи творчого самовираження і само-ствердження особистоті; розуміння художніх шедеврів; оволодіння інформаційно-комунікативними технологіями
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, роди-ни, людейДуховний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)«Моральний ідеал і його місце в житті людини», “Моральна мо-тивація”,”Моральні основи взаємин юнаків і дівчат”,”Моральні основи сім’ї. Еволюція сімейних відносин”,”Духовні скарби на-роду. Найстрашніші втрати — духовні«, «Про віру, культуру, ос-віту», «Що таке совість?», «Культура поведінки закоханих», «Милосердя в нашому житті», «Мистецтво жити гідно», «Я в реалі, я у віртуалі…», «Подорож мережею Інтернет»Сформованість соціально-комунікативних компетенцій єдності моральної свідомості і поведінки; готовності до мор. вчинків на засадах гуманного ставлення до людей та добро-чинної діяльності; навичок соціальної взаємодії та потреби допомагати іншим; реалізації активної за формою та мора-льної за змістом життєвої позиції; збереження сімейних традицій, забезпечення єдності поколінь; ґендерної культури
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і державиДуховний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)“Я — українець!”,”Загальнолюдське і національне”,”Особливос-ті нац.зразків моральності”,”Основи правосвідомості особисто-сті”,”Славетні постаті України”,”Конституційні основи держа-ви”,”Політична культура. Якою вона повинна бути?”,”Толеран-тність та політична культура”, “Історія та сучасність рідного краю”,”Презентуємо учн.самоврядування”,”Співпраця з грома-дськими об’єднаннями«, «Насильство та як його уникнути», «Сучасне рабство. Торгівля людьми», «Колосок пам’яті»Сформованість активної життєвої позиції та відповіда-льності за долю України: усвідомлення національонї ідеї, почуття патріотизму, національної свідомості, розвиненої правосвідомості, культури міжетнічних відносин; розуміння важливості української мови як основи духовної культури, необхідності дотримуватись конституційно-правових норм, своїх прав, обов’язків, свобод, готовності до захисту інтере-су Батьківщини

11 клас

ЗмістовілініїЕтапи роз-ку особистостіНапрямидіяльностіЗміст виховної діяльностіВиховні досягнення
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я»)Фізичний розвитокФізично-оздоро-вча діяльність, профілактика шкідливих звичок«Подбай про своє здоров’я сам», «Зроби свій вибір на користь здоров’я», «Людина народжується для вічності», «Твоє майбут-нє — в твоїх руках», «Цінуй честь сім’ї», «Умій дати слово і його дотримати», «Добро і зло», «Сходинками до вершин успіху», «Інформація — запорука освіченості», «Люби Україну — твою рідну землю», «Дороги, які ми обираємо», «Чи може людина бути творцем свого щастя?», «Чи кожен може бути успішним?», «Моральна чистота стосунків між юнаком і дівчиною», «Друж-на сім’я — першоджерело людського буття»Сформованість життєвих компетенцій, активної життє-вої позиції: розуміння та реалізація «Я-концепції» особис-тості; імунітету до асоціальних впливів, готовності до вико-нання різних соціальних ролей; уміння орієнтуватися та адаптуватися у складних життєвих ситуаціях, розв’язувати конфлікти на основі принципів толерантності; навичок само-пізнання самореалізації, самовизначення, самовдосконале-ння, самоствердження, самооцінки; життєвих пріоритетів, цілей та ідеалів; особистої культури здоров’я
Психічний розвитокПізнавальна д-сть інтелектуальне виховання
Соціальний розвитокВільне спілкування усвідомлення себе як частини соціуму
2. Ціннісне ставлення до праціСоціальний розвитокТрудова, суспільно корисна діяльність«Вільний час — простір для розвитку здібностей», «Раціонально організовуй свою діяльність», «Економність та господарність — ознака культури», «Уроки економії та бережливості», «Професії нашого часу», «Чи обов’язково бути студентом?», «Ти і ринок праці», «Держава потребує професіоналів», “Підліткова праця: правознавчий аспект”,”Риси та якості фахівця”,”Труд.канікулиСформованість готовності до творчої праці: навичок ко-лективної труд діяльності; основ ділової етики, інформацій-но-комунікативних технологій; корпоративної культури осо-бистості, основ наукової організації праці;основ економічних законів розвитку суспільства; уміння будувати професійну кер’єру в умовах системних змін; креативності, ініціативно-сті, ерудованості, правосвідомості, працездатності
3. Ціннісне ставлення до природиСоціальний розвитокЕкологічна, суспільно корисна діяльність“Екологія рідного краю”,”Заповідні території України””Перли-лини природи України”,”Екологія землі ХХІ ст.”,”Що ми зали-шимо нащадкам?”,”Екополітика — почнем з себе”,”Еколог — су-часна професія”,”Екологічна юстиція”,”Про еколог.маркування безпечних для споживання товарів«, «За життя — без сміття»Сформованість екологічної культури особистості: усвідомлення єдності людини і природи; ставлення до при-роди як до історико-культурної, наукової та освітньої цінно-сті; моральної відповідальності за збереження довкілля; еко-системного підходу до розв’язання екологічних проблем
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтваСоціальний розвитокХудожньо-естетична, творча діяльність“Духовна краса врятує світ”,”У людини все має бути прекрас-ним«, «Чарівна сила мистецтва», «Поезія кохання», “Традицій-ний народний костюм”,”Мої улюблені виконавці”,”Історія в ка-ртинах”,”Український романс”,”Театральна палітра”, “Природа в музиці і музика в природі”,”Картинними галереями України«, «У майстерні художника», «Подорож мережею Інтернет»Сформовність естетичної культури особистості, худо-жньо — естетичних цінностей: здатності до активної пере-творювальної діяльності з внесенням елементів краси в усі сфери життя людини; навичок створення та реалізації мисте-цьких проектів як основи творчого самовираження і само-ствердження особистоті; розуміння художніх шедеврів; оволодіння інформаційно-комунікативними технологіями
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, роди-ни, людейДуховний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)“Людське життя як найвища цінність”,”Ким бути і яким бути?” “Обов’язок. Відповідальність. Совість”,”Право і мораль”,”Кон-фліктна ситуація: народження істини, ане загострення стосун-ків«, «Взаєморозуміння. На чому воно ґрунтується?», «Естетика поведінки і етикет», «Інтелігентна людина. Яка вона?», «Право-ва культура», «Мобільна телефонія — цивілізоване спілкування»Сформованість соціально-комунікативних компетенцій єдності моральної свідомості і поведінки; готовності до мор. вчинків на засадах гуманного ставлення до людей та добро-чинної діяльності; навичок соціальної взаємодії та потреби допомагати іншим; реалізації активної за формою та мора-льної за змістом життєвої позиції; збереження сімейних традицій, забезпечення єдності поколінь; ґендерної культури
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і державиДуховний розвитокЦіннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури)«Поєднання особистісних потреб людини та вимог суспільства» “Я і соціум: проблеми самореалізації”,”Видатні особистості мо-го краю«, «Презентуємо нашу школу», «Учн.самоврядування», “Герої для нас як приклад”,”Сучасний політик. Який він?”,”Як- би я був політиком«, «Україна і Європа», «Вшанування пам’яті жертв Голодомору», “Торгівля людьми — грубе порушення прав людини”,”Особиста відповідальність — пріоритетна риса грома-дянина«, «Ми — громадяни України»Сформованість активної життєвої позиції та відповіда-льності за долю України: усвідомлення національонї ідеї, почуття патріотизму, національної свідомості, розвиненої правосвідомості, культури міжетнічних відносин; розуміння важливості української мови як основи духовної культури, необхідності дотримуватись конституційно-правових норм, своїх прав, обов’язків, свобод, готовності до захисту інтере-су Батьківщини

Як підключити батьків та дітей до Мрії: ділимося покроковою інструкцією Оцінки, домашні завдання, важливі події – це ключові складові взаємодії між школою

   Залишок      Сума коштів, залучених на потреби школи                                                       На що витрачені кошти (грн.) Господарчі,           електро-товари     Будівельні матеріалиРемонти Миючі засоби,