1 клас
Змістовілінії | Етапи роз-ку особистості | Напрямидіяльності | Зміст виховної діяльності(орієнтовна тематика виховних справ) | Вимоги до виховних досягнень учнів |
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я») | Фізичний розвиток | Фізично-оздоров-ча діяльність, профілактика шкідливих звичок | «Якщо хочеш бути здоровим — загартовуйся», «Чистота — запорука здоров’я», «Вогонь буває різним», «Абетка пішохода», «Пригоди маленьких зубчиків»;«Розкажи про себе», «На кого ти хочеш бути схожим?», «Мій настрій», «Книга в житті людини», «Наша мова солов’їна»;«Азбука ввічливості», «Бути вихованим.Що це означає?», «Я і мої друзі», «Мій клас і я», «Як треба поводитись у школі, вдома, на вулиці?» | Сформованість основ духовно-морального та фізи-чного розвитку особистості: усвідомлення цінності власного життя і збереження здоров’я (фізичного, психі-чного, соціального, духовного, культурного) кожної лю-дини; адаптація до змін навколишнього середовища, піз-нання прекрасного у собі, основ самооцінки, самоконт-ролю, саморегуляції, самоповаги, безпеки власної життє-діяльності; знання та навички ведення здорового спосо-бу життя (дотримання правил гігієни, рухового режиму) |
Психічний розвиток | Пізнавальна діяльність, інтелектуальне виховання | |||
Соціальний розвиток | Вільне спілкуванняформування клас-ного колективу | |||
2. Ціннісне ставлення до праці | Соціальний розвиток | Трудова, суспільно корисна діяльність | «Бджілка мала, та й та працює», «Про двох братів — Умійка та Невмійка», «Знайомимось з пофесією», «Коли я виросту…», «Місто веселих майстрів», «Збережемо книгу», «Подарунок малюкам дитячого садка» | Сформованість понять та уявлень про важливість праці в житті людини: уявлення про типи професій, вміння і навички самообслуговування, повага до людини праці, почуття відповідальності, вимогливості, дбайли-вості, старанності, наполегливості, охайності |
3. Ціннісне ставлення до природи | Соціальний розвиток | Екологічна, суспільно корисна діяльність | «Чистий клас», «Збережемо чистим довкілля», «Зелені друзі мого краю», «Перші весняні квіти», «Зустріч перна-тих друзів», «Тварини — не іграшки», туристська прогуля-нка «До чистих джерел», «Природа в загадках, прислів’ях, віршах» | Сформованість понять та уявлень про довкілля: усвідомлення краси природи та її функції в житті люди-ни, пізнавального інтересу до природи, відповідального та дбайливого ставлення до неї,необхідності гармоній-ного співіснування людини та природи |
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва | Духовно-соціальний розвиток | Художньо-естетична, творча діяльність | «Музика поруч з нами», «Краса природи в пісні та в сло-ві», «Мистецтво слова», «Абетка мистецтва», «Таємниця однієї картини», «Світ казки», «Культура поведінки: ідемо до театру (музею, кінотеатру, на виставку…)» | Сформованість естетичних почуттів, уявлень і знань про прекрасне в житті та в мистецтві:основ про видову специфіку мистецтв, вміння відчувати та розуміти художні образи, навичок виконувати творчі завдання |
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей | Духовно-соціальний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | “Мої обов’язки в сім’ї”,”Мама, тато, я — дружна сім’я«, «Що означає бути вихованою людиною?», «Відкриваємо скриньку добрих справ», «Чарівні слова відкривають серця», «Чесним треба бути всюди», «Школа гарної поведінки», «Про дружбу», «Скриня народної мудрості» | Сформованість основ національних та загально-людських цінностей: уміння та навичок підтримки та збереження міжособистісної злагоди та мирного розв’язування конфліктів; здатності враховувати думку інших людей, адекватно оцінювати власні вчинки та вчинки інших; моральних якостей |
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і держави | Духовно-соціальний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | «Та земля мила, де мати народила», «Моя рідна Україна», «Символи моєї держави», «Знай і поважай Герб, Прапор і Гімн своєї Батьківщини», «Ми — українці», «У країні рідної мови», «Мова рідна, слово рідне», «Правовий букварик», «Я маю право…», «Кожна людина має право» | Сформованість основних понять про народ, націю, суспільство, державу: почуття поваги та гордості до рідного краю, народу, мови; приналежності до укр.нації, відчуття себе громадянином України, шанування державних символів; любові до культури свого народу, його традицій; розуміння правил взаємодії людей у колективі, суспільстві, толерантного ставлення до інших |
2 клас
Змістовілінії | Етапи роз-ку особистості | Напрямидіяльності | Зміст виховної діяльності | Виховні досягнення |
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я») | Фізичний розвиток | Фізично-оздоров-ча діяльність, профілактика шкідливих звичок | «Як не захворіти», «Подорож до Країни Здоров’я», «Профілактика інфекційних захворювань», «Старти надій», «Сам удома»;«Що потрібно знати про свій характер?», «Книга — мій друг», «Як організувати свій день?»,«Чарівні слова», «Мій день народження», «Дав обіцянку — виконуй», «Умій слухати», «Однокласник, товариш, друг» | Сформованість основ духовно-морального та фізичного розвитку особистості:— усвідомлення цінності власного життя і збереженняздоров’я кожної людини;— адаптація до змін навколишнього середовища, пізнанняпрекрасного у собі, основ самооцінки, самоконтролю,саморегуляції, самоповаги, безпеки власної життє-діяльності;— знання та навички ведення здорового способу життя |
Психічний розвиток | Пізнавальна діяльність, інтелектуальне виховання | |||
Соціальний розвиток | Вільне спілкуванняформування клас-ного колективу | |||
2. Ціннісне ставлення до праці | Соціальний розвиток | Трудова, суспільно корисна діяльність | «Навіщо людина працює», «Землю сонце прикрашає, а людину — праця», «Діло майстра хвалить», «Книжкова лікарня», «Подарунки молодшим друзям», «Професія моїх батьків», «Кращий мамин помічник» | Сформованість понять та уявлень про важливість праці в житті людини: уявлення про типи професій, вміння і навички самообслуговування, повага до людини праці, почуття відповідальності, вимогливості, дбайли-вості, старанності, наполегливості, охайності |
3. Ціннісне ставлення до природи | Соціальний розвиток | Екологічна, суспільно корисна діяльність | «Чисте джерело», «Збережемо красу природи», «Екологіч-на стежка в різні пори року» (вулицею міста), «Чорнобиль — рана України», «Первоцвіти просять захисту», «Якби тварини вміли говорити», «Тварини моєї місцевості», вікторина-гра «Що покласти в рюкзак для мандрівок» | Сформованість понять та уявлень про довкілля: усвідомлення краси природи та її функції в житті люди-ни, пізнавального інтересу до природи, відповідального та дбайливого ставлення до неї,необхідності гармоній-ного співіснування людини та природи |
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва | Соціальний розвиток | Художньо-естетична, творча діяльність | «Музичний фольклор рідного краю», «Народні звичаї», «Краса природи у творах образотворчого мистецтва», «Ча-рівне слово поезії», «Я вишиваю рушничок», «Лине пісня колискова», «Театр актора і ляльки», «Культура поведін-ки: ідемо до театру (музею, кінотеатру, на виставку…)» | Сформованість естетичних почуттів, уявлень і знань про прекрасне в житті та в мистецтві:основ про видову специфіку мистецтв, вміння відчувати та розуміти художні образи, навичок виконувати творчі завдання |
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей | Духовний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | «Мій товариш», «Буду гідним скрізь і всюди, щоб нести вам радість, люди!», «Про справжню дружбу», «Школа вишуканих манер», «Ти — вихована дитина?», «Турбота. Діти допомагають дітям», «Як би я вчинив?», «Шануй батька і неньку», «Берегиня», «Рушник моєї бабусі» | Сформованість основ національних та загально-людських цінностей: уміння та навичок підтримки та збереження міжособистісної злагоди та мирного розв’язування конфліктів; здатності враховувати думку інших людей, адекватно оцінювати власні вчинки та вчинки інших; моральних якостей |
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і держави | Духовний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | «Наша Вітчизна — Україна», «У нас одна Батьківщина — наша рідна Україна», «Ми — українці», «Я — син своєї землі», «Українці за кордоном», «Славетні українці», «Моя мала батьківщина», «Рід, родина, рідня», «Моя вулиця», «Пам’ятаймо героїв», «Мої права та обов’язки», «Дитяча праця та права дитини» | Сформованість основних понять про народ, націю, суспільство, державу: почуття поваги та гордості до рідного краю, народу, мови; приналежності до укр.нації, відчуття себе громадянином України, шанування державних символів; любові до культури свого народу, його традицій; розуміння правил взаємодії людей у колективі, суспільстві, толерантного ставлення до інших |
3 клас
Змістовілінії | Етапи роз-ку особистості | Напрямидіяльності | Зміст виховної діяльності | Виховні досягнення |
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я») | Фізичний розвиток | Фізично-оздоров-ча діяльність, профілактика шкідливих звичок | «Як я дбаю про своє здоров’я?», «Продукти харчування: наші друзі і вороги», «Здоровим будь!», «Спортивна надія», «Свято Мийдодира»;«Мій характер», «Мій улюблений герой», «Найцінніше в моєму житті»;«Мої доручення», «Дисципліна і культура», «Ти — вихова-на дитина?», «Мій день: хороше і погане» | Сформованість основ духовно-морального та фізичного розвитку особистості:— усвідомлення цінності власного життя і збереженняздоров’я кожної людини;— адаптація до змін навколишнього середовища, пізнанняпрекрасного у собі, основ самооцінки, самоконтролю,саморегуляції, самоповаги, безпеки власної життє-діяльності;— знання та навички ведення здорового способу життя |
Психічний розвиток | Пізнавальна діяльність, інтелектуальне виховання | |||
Соціальний розвиток | Вільне спілкуванняформування клас- ного колективу | |||
2. Ціннісне ставлення до праці | Соціальний розвиток | Трудова, суспільно корисна діяльність | «Праця годує, а лінь — марнує», «Цінуймо працю інших», «Усі професії потрібні, усі професії важливі», «Скибочка хліба», «Мої досягнення», «За що ми любимо свою професію», «До джерел народних ремесел» | Сформованість понять та уявлень про важливість праці в житті людини: уявлення про типи професій, вміння і навички самообслуговування, повага до людини праці, почуття відповідальності, вимогливості, дбайли-вості, старанності, наполегливості, охайності |
3. Ціннісне ставлення до природи | Соціальний розвиток | Екологічна, суспільно корисна діяльність | «Чисте подвір’я», «Подорож лісовою стежкою», «На квіти осені чарівні подивись», «Збережемо красу природи», «За-повідні місця мого краю», «Чорнобиль не має минулого часу», «Таємниці Катерини Білокур», «Ти відповідальний за тих, кого приручив», одноденна туристська прогулянка | Сформованість понять та уявлень про довкілля: усвідомлення краси природи та її функції в житті люди-ни, пізнавального інтересу до природи, відповідального та дбайливого ставлення до неї,необхідності гармоній-ного співіснування людини та природи |
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва | Соціальний розвиток | Художньо-естетична, творча діяльність | «У царині мистецтва», «Музичні захоплення», «Я виши-ваю рушничок», «Кіномистецтво», «Архітектурні перлини ріного краю», «Доторкнутися словом до серця», «Культу-ра поведінки: ідемо до театру(музею, цирку, на виставку)» | Сформованість естетичних почуттів, уявлень і знань про прекрасне в житті та в мистецтві:основ про видову специфіку мистецтв, вміння відчувати та розуміти художні образи, навичок виконувати творчі завдання |
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей | Духовний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | «Дерево міцне корінням, а людина родом», «Родина, ро-дина: від батька до сина», «Вчимося бути добрими людь-ми», «Якщо ти погано вчинив», «Чужого горя не буває», «Якщо твій друг помилився», «Як і чим випробовується дружба», «Про правила товаришування» | Сформованість основ національних та загально-людських цінностей: уміння та навичок підтримки та збереження міжособистісної злагоди та мирного розв’язування конфліктів; здатності враховувати думку інших людей, адекватно оцінювати власні вчинки та вчинки інших; моральних якостей |
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і держави | Духовний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | «Я — маленький громадянин», «Кожна дитина має право», «З чого починається Вітчизна?», «Що необхідно знати про національну символіку?», «Чи знаєш ти свій край?», «Легенди мого краю», «Вулицями рідного міста», «Година пам’яті і мужності», «Моральні цінності мого народу» | Сформованість основних понять про народ, націю, суспільство, державу: почуття поваги та гордості до рідного краю, народу, мови; приналежності до укр.нації, відчуття себе громадянином України, шанування держа-вних символів; любові до культури свого народу, його традицій; розуміння правил взаємодії людей у колективі, суспільстві, толерантного ставлення до інших |
4 клас
Змістовілінії | Етапи роз-ку особистості | Напрямидіяльності | Зміст виховної діяльності | Виховні досягнення |
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я») | Фізичний розвиток | Фізично-оздоров-ча діяльність, профілактика шкідливих звичок | «Почни день з ранкової гімнастики», «Переможемо всі хвороби», «Культура харчування», «Шкідливі звички», «Козацькі забави»,«Віра у себе», «Завтрашній характер — у сьогоднішньому вчинку», «На кого я хочу бути схожим у житті?», «Мій ідеал», «Хто багато читає, той багато знає»,«Для чого живе людина?», «Твої норми поведінки», «Що означає бути вихованим?», «Чуйність і байдужість», «Не кидай слів на вітер» | Сформованість основ духовно-морального та фізичного розвитку особистості:— усвідомлення цінності власного життя і збереженняздоров’я кожної людини;— адаптація до змін навколишнього середовища, пізнанняпрекрасного у собі, основ самооцінки, самоконтролю,саморегуляції, самоповаги, безпеки власної життєдіяль-ності;— знання та навички ведення здорового способу життя |
Психічний розвиток | Пізнавальна д-сть, інтелектуальне виховання | |||
Соціальний розвиток | Вільне спілкуванняформування клас-ного колективу | |||
2. Ціннісне ставлення до праці | Соціальний розвиток | Трудова, суспільно кориснадіяльність | «Праця прикрашає людину», «Праця — джерело життя і головна його прикраса», «Я — черговий», «Допоможи книзі», «Подарунки власноруч», «Трудові традиції україн-ської родини», «Калейдоскоп професій», «Підприємства нашого міста», «Чи знаєш ти ціну праці?» | Сформованість понять та уявлень про важливість праці в житті людини: уявлення про типи професій, вміння і навички самообслуговування, повага до людини праці, почуття відповідальності, вимогливості, дбайли-вості, старанності, наполегливості, охайності |
3. Ціннісне ставлення до природи | Соціальний розвиток | Екологічна, суспільно корисна діяльність | «Стань природі другом», «Себе я бачу в дзеркалі приро-ди», «Чисте довкілля», «Знай, люби, бережи», «Збережемо природу рідного краю», «В усі пори року прекрасна земля», «Екологічною стежкою до лісу», «Нагодуй птахів (тварин)», туристська гра-естафета «Долаємо перешкоди» | Сформованість понять та уявлень про довкілля: усвідомлення краси природи та її функції в житті люди-ни, пізнавального інтересу до природи, відповідального та дбайливого ставлення до неї, необхідності гармоній-ного співіснування людини та природи |
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва | Соціальний розвиток | Художньо-естетична, творча діяльність | «Мистецькі шедеври», «Влучне слово», «Таємниця однієї картини», “Музична спадщина рідного краю”,”Краса при-роди в мистецтві«, «За народними ремеслами», «Музична терапія», «Театральна афіша», «Культура поведінки: ідемо до театру (музею, кінотеатру, цирку, на виставку)» | Сформованість естетичних почуттів, уявлень і знань про прекрасне в житті та в мистецтві:основ про видову специфіку мистецтв, вміння відчувати та розуміти художні образи, навичок виконувати творчі завдання |
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей | Духовний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | «Ти знаєш, що ти — людина?», «Народна мудрість про добро, совість, ввічливість», «Хочу і треба», «Подаруй свято іншим», «Вихована людина: яка вона?», «Золоте правило ввічливості», «Мама, тато, я — читацька сім’я», «Від матері доні добро передати» | Сформованість основ національних та загально-людських цінностей: уміння та навичок підтримки та збереження міжособистісної злагоди та мирного розв’язування конфліктів; здатності враховувати думку інших людей, адекватно оцінювати власні вчинки та вчинки інших; моральних якостей |
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і держави | Духовний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | «Одна-єдина на цілім світі…», «Я — громадянин України і пишаюсь цим», «Школа прав дитини», «Люби і знай свій рідний край», «Люди, які прославили мій край», «Сторін-ки історії мого міста», «Всі народи України живуть в злагоді і мирі», «Шануймося, бо ми того варті» | Сформованість основних понять про народ, націю, суспільство, державу: почуття поваги та гордості до рідного краю, народу, мови; приналежності до укр.нації, відчуття себе громадянином України, шанування дер-жавних символів; любові до культури свого народу, його традицій; розуміння правил взаємодії людей у колективі, суспільстві, толерантного ставлення до інших |
5 клас
Змістовілінії | Етапи роз-ку особистості | Напрямидіяльності | Зміст виховної діяльності | Виховні досягнення |
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я») | Фізичний розвиток | Фізично-оздоров-ча діяльність, профілактика шкідливих звичок | «Що маю знати, щоб зберегти своє здоров’я», «Правильне харчування та здоровий сон — запорука міцного здоров’я», «Загартування та фізичні вправи — необхідні умови здорово-го способу життя», «Тато, мама, я — спортивна сім’я»,«Індивідуальні особливості людини», «Пізнай себе», «Презе-нтація твого дня народження», «Я і моя родина», «Пташка красна пір’ям, а людина — знанням», «Марафон ерудитів»,«Мої права і обов’язки», «Дотримання шкільної етики», «Бережи свій час», «Школа ввічливих наук» | Усвідомлення основних засад «Я-концепції» особистості:— норм власної поведінки;— прагнення бути фізично здоровою людиною;— знань та вмінь оцінювати свій фізичний та психічнийстан, своє здоров’я;— наслідків негативного впливу шкідливих звичок наздоров’я людини;— конструктивний підхід до вирішення різних життєвихситуацій |
Психічний розвиток | Пізнавальна д-сть, інтелектуальне виховання | |||
Соціальний розвиток | Вільне спілкуванняформування клас-ного колективу | |||
2. Ціннісне ставлення до праці | Соціальний розвиток | Трудова, суспільно корисна діяльність | «Як організувати себе», «Вчись учитися, щоб уміти трудити-ся», «Моя майбутня професія», «Книга скаржиться! Книга дякує!», «Ціна твого підручника», Операція «Затишок», «Професії мого роду» «Місто веселих майстрів», «У колек-тиві немає чужої роботи», «Люди, які працюють поруч» | Сформованість потреби у праці:— значущості суспільно корисної праці;— навичок самообслуговування, ведення домашньогогосподарства;— вміння доводити справу до логічного завершення |
3. Ціннісне ставлення до природи | Соціальний розвиток | Екологічна, суспільно корисна діяльність | «Я — маленька частинка природи», «Флора і фауна нашого краю», «Екологічною стежкою краю», «Природа — наш дім», «Таємниці природи», Свято квітів, «Знайди скарби природи рідного краю», «Брати наші менші», «Аптека бабусі Медуни-ці», «Змайструй годівничку», «Квіти — усмішка природи» | Усвідомлення себе як невід’ємної частини пироди, взаємозалежності людини та природи, взаємозв’я-зок стану довкілля та здоров’я людей : вичерпності природних ресурсів; природи як еталонної цінності; активної життєвої позиції щодо оздоровлення довкілля. |
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва | Соціальний розвиток | Художньо-естетична, творча діяльність | «Люби музику — вона облагороджує думки і почуття», «Чарі-вна мелодія скрипки», «Народ скаже — як зав’яже», «І живе калина на папері», «Ілюструємо казки», «Казкова феєрія», «Світ моїх мистецьких захоплень», «Різдвяний настрій», «Великодні писанки», «Українська співаночка», «Рукотво-рне диво», «Культура поведінки: ідемо до театру, музею..» | Сформованість потреби у спілкуванні з мистецтвом як основи естетичного виховання і художнього сприйняття дійсності: пізнавального інтересу до мис-тецтв, їх взаємодії та взаємозв’язку; навичок аналізу та сприймання худ.творів; здатності до творчої діяльності у мистецькій сфері; художньо-естетичних смаків, емоцій, почуттів, культури мислення та поведінки |
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей | Духовний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | «Дружба — це…», «Еталон поведінки мого однолітка», «Я і мій ідеал», «У добрі справи ти вклади прекрасні прояви ду-ші», «Заповіді людяності», «Вчимося спілкуватися», «Не ро-біть моїх помилок», «Тлумачний словник ввічливих слів», «Мистецтво дарувати», «Для мами завжди ласкаві слова» | Усвідомлення цінностей соціального спілкування:— розуміння особистих, родинних, громадянських,національних та загальнолюдських цінностей ;— вміння співпрацювати з іншими, працювати в групі тав колективі, прощати та просити пробачення |
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і держави | Духовний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | «Україна пам’ятає» (Голодомор 32-33рр), «Ніхто не забутий, ніщо не забуте» (ветерани ВВВ та воїни УПА), «Державний гімн України», “Духовність народу«(нар.календар), «Що я знаю про Україну?», «Бабусина скриня», «Закони життя мого класу», «Немає прав без обов’язків», «Конвенція ООН та Конституція України про права дітей», Спартакіада народних ігор «Ігри народів світу» | Усвідомлення єдності власної долі з долею Батьків-щини: почуття любові до свого краю, народу, традицій, моральних, духовних, історико-культурних цінностей, шанобливого ставлення до держ.символіки, правил та норм поведінки, соціально важливих для суспільства, активної життєвої позиції щодо негативних проявів у соціумі, толерантного ставлення до інших народів |
6 клас
Змістовілінії | Етапи роз-ку особистості | Напрямидіяльності | Зміст виховної діяльності | Виховні досягнення |
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я») | Фізичний розвиток | Фізично-оздоров-ча діяльність, профілактика шкідливих звичок | «Моє здоров’я», «Здоровий спосіб життя», «Фізичне загар-тування школярів», «Особиста гігієна хлопчиків (дівчаток)», «Про шкідливі звички», «Алкоголь та його наслідки», «Еко-логія душі», змагання на місцевості з туристської техніки,«Характер людини: як він формується», «Пізнай себе», «Світ моїх захоплень», «Азбука спілкування», «Вміння знаходити себе в суспільстві», «Що таке толерантність?», «Моя пове-дінка в класі», «Мої права та права інших», «Права та обов’язки учня» | Усвідомлення основних засад «Я-концепції» особистості:— норм власної поведінки;— прагнення бути фізично здоровою людиною;— знань та вмінь оцінювати свій фізичний та психічнийстан, своє здоров’я;— наслідків негативного впливу шкідливих звичок наздоров’я людини;— конструктивний підхід до вирішення різних життєвихситуацій |
Психічний розвиток | Пізнавальна д-сть, інтелектуальне виховання | |||
Соціальний розвиток | Вільне спілкуванняформування клас-ного колективу | |||
2. Ціннісне ставлення до праці | Соціальний розвиток | Трудова, суспільно кориснадіяльність | «Ціна однієї хвилини», «Що означає культура навчальної праці?», «Скільки у світі професій», «Всі професії важливі», «Професії наших батьків», «Наші захоплення», «Школа вмі-лих господарів», «Нумо, хлопці!», «Мої досягнення», «У країні Зробисам», «Чи вмію я працювати?» | Сформованість потреби у праці:— значущості суспільно корисної праці;— навичок самообслуговування, ведення домашньогогосподарства;— вміння доводити справу до логічного завершення |
3. Ціннісне ставлення до природи | Соціальний розвиток | Екологічна, суспільно корисна діяльність | «Зелений патруль», «Вода — безцінне багатство», “Ліс — не школа, а всіх учить”,”Природа — людині, людина — природі”, “Рослини-барометри”,”Школа юного еколога«, «Чисте пові-тря», «Озера та річки мого краю», «Екологічні катастрофи», «Дзвони Чорнобиля», «Захистимо братів наших менших» | Усвідомлення себе як невід’ємної частини пироди, взаємозалежності людини та природи, взаємозв’я-зок стану довкілля та здоров’я людей : вичерпності природних ресурсів; природи як еталонної цінності; активної життєвої позиції щодо оздоровлення довкілля. |
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва | Соціальний розвиток | Художньо-естетична, творча діяльність | «Що я знаю про жанри мистецтва», «Мистецтво і його вплив на культуру нації», «Народні ремесла», «Витинан-ка», «Турнір знавців поезії», «Школа юного актора», «Зи-мовий музичний репертуар», «Естетика побуту», «Велико-дня композиція», «Мистецькі канікули», «Культура пове-дінки: ідемо до театру, кінотеатру, музею, на виставку…» | Сформованість потреби у спілкуванні з мистецтвом як основи естетичного виховання і художнього сприйняття дійсності: пізнавального інтересу до мис-тецтв, їх взаємодії та взаємозв’язку; навичок аналізу та сприймання худ.творів; здатності до творчої діяльності у мистецькій сфері; художньо-естетичних смаків, емоцій, почуттів, культури мислення та поведінки |
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей | Духовний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | «Людей я буду любити, добро і милосердя чинити», “Люди-на починається з добра”,”Еталон поведінки мого однолітка«, «Ні — шкідливим звичкам!», «Мій родовід», «Мої земляки», «Найкращі дні для наших матерів — це ті, коли щасливі їхні діти», «Цілую бабусині втомлені руки», «Дідусеві нагороди» | Усвідомлення цінностей соціального спілкування:— розуміння особистих, родинних, громадянських,національних та загальнолюдських цінностей ;— вміння співпрацювати з іншими, працювати в групі тав колективі, прощати та просити пробачення |
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і держави | Духовний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | «Я — держава — суспільство», «Україна — полікультурна дер-жава», «Демократичні принципи і цінності», «Згадаймо всіх поіменно», «Державна символіка», «Мої права та обов’язки», «Традиції мого народу (родини)», «Мова рідна, слово рідне», «Козацькі розваги», «Перлини народної мудрості», «Школа — наш дім, ми господарі в нім», «Україна — наша Батьківщина» | Усвідомлення єдності власної долі з долею Батьків-щини: почуття любові до свого краю, народу, традицій, моральних, духовних, історико-культурних цінностей, шанобливого ставлення до держ.символіки, правил та норм поведінки, соціально важливих для суспільства, активної життєвої позиції щодо негативних проявів у соціумі, толерантного ставлення до інших народів |
7 клас
Змістовілінії | Етапи роз-ку особистості | Напрямидіяльності | Зміст виховної діяльності | Виховні досягнення |
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я») | Фізичний розвиток | Фізично-оздоров-ча діяльність, профілактика шкідливих звичок | «Здоров’я — моє багатство», «Валеологічне виховання засо-бами туризму», проведення одноденного походу з елемента-ми орієнтування за допомогою компаса та карти, «Сходинки до сімейного життя»; «Яскраві події мого життя», «Країна моїх мрій (дозвілля та хобі)», «Моє дозвілля», «Таланти твої, Україно», «Вчитель — моє покликання»; «Права дитини — мої права», «Я в колі сім’ї», «Моя родина», «Добродії», «Госпо-дарочка», «Мій улюблений вчитель» | Усвідомлення основних засад «Я-концепції» особистості:— норм власної поведінки;— прагнення бути фізично здоровою людиною;— знань та вмінь оцінювати свій фізичний та психічнийстан, своє здоров’я;— наслідків негативного впливу шкідливих звичок наздоров’я людини;— конструктивний підхід до вирішення різних життєвихситуацій |
Психічний розвиток | Пізнавальна д-сть, інтелектуальне виховання | |||
Соціальний розвиток | Вільне спілкуванняформування клас-ного колективу | |||
2. Ціннісне ставлення до праці | Соціальний розвиток | Трудова, суспільно корисна діяльність | «Як навчитись цінувати і розраховувати час?», «Як вибрати майбутню професію», «Чарівна краса вишиванки», «З мага-зину чи власними руками», «Бабусин рушник у сучасній осе-лі», «Мої обов’язки в родині», «Трудова біографія моєї роди-ни», «Професії в піснях», «Я це можу» | Сформованість потреби у праці:— значущості суспільно корисної праці;— навичок самообслуговування, ведення домашньогогосподарства;— вміння доводити справу до логічного завершення |
3. Ціннісне ставлення до природи | Соціальний розвиток | Екологічна, суспільно корисна діяльність | «Земля — годувальниця», «Вода — джерело життя», «Космос — далеко чи поруч?», «Ерудит природи», конкурс фоторобіт «Природа і фантазія», «Здорова природа — здорова людина», «Дари природи не є невичерпними», «Вітамінна скарбниця», «Червона книга — для кого?», «Жива ялинка хай росте» | Усвідомлення себе як невід’ємної частини пироди, взаємозалежності людини та природи, взаємозв’я-зок стану довкілля та здоров’я людей : вичерпності природних ресурсів; природи як еталонної цінності; активної життєвої позиції щодо оздоровлення довкілля. |
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва | Соціальний розвиток | Художньо-естетична, творча діяльність | “Письменники рідного краю”,”Сьодення і майбутнє укра-їнської книги”,”Пісенник мого класу”,”У світі живопису” “Вишневі усмішки”,”Архітектурні пам’ятки краю«, «Куль-тура мовлення», «Естетика зовнішнього вигляду», “Естетика побуту”,”Уроки шляхетності«, «Тонкощі етикету», «Культу-ра поведінки: ідемо до театру, музею, на виставку…» | Сформованість потреби у спілкуванні з мистецтвом як основи естетичного виховання і художнього сприйняття дійсності: пізнавального інтересу до мис-тецтв, їх взаємодії та взаємозв’язку; навичок аналізу та сприймання худ.творів; здатності до творчої діяльності у мистецькій сфері; художньо-естетичних смаків, емоцій, почуттів, культури мислення та поведінки |
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей | Духовний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | “Будь гідним пам’яті батьків”,”Безсмертним подвигом своїм вони прославили Вітчизну”,”Героїчне минуле народу«, «По-спішаймо до оселі ветерана», «Доля людини», «Закон і ми», “Не потрап у тенета”,”Все починається з родини”, “Захопле-ння моїх батьків”,”Бабусині рушники”,”Добро і зло«, «Спів-розмовник», «Даруй радість людям», «Мій справжній друг» | Усвідомлення цінностей соціального спілкування:— розуміння особистих, родинних, громадянських,національних та загальнолюдських цінностей;— вміння співпрацювати з іншими, працювати в групі тав колективі, прощати та просити пробачення |
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і держави | Духовний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | «Любове моя, Україно!», «Україна від козацьких часів до сьогодення», «Мій рідний край», «Історія рідного краю», «Люблю свій народ, шаную його звичаї», «Мово рідна, слово рідне», «Біль і крик душі під знаком Чорнобиля», «Колосок пам’яті», «Право, обов’язок і честь», «Вчинок, відповідаль-ність, наслідки» | Усвідомлення єдності власної долі з долею Батьків-щини: почуття любові до свого краю, народу, традицій, моральних, духовних, історико-культурних цінностей, шанобливого ставлення до держ.символіки, правил та норм поведінки, соціально важливих для суспільства, активної життєвої позиції щодо негативних проявів у соціумі, толерантного ставлення до інших народів |
8 клас
Змістовілінії | Етапи роз-ку особистості | Напрямидіяльності | Зміст виховної діяльності | Виховні досягнення |
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я») | Фізичний розвиток | Фізично-оздоров-ча діяльність, профілактика шкідливих звичок | «Фізична краса не постійна, а духовна — вічна», «Туризм як різновид фізичної активності», ігри та змагання на місцевос-ті з техніки туризму; «З чого починається пізнання», «Чи любиш ти себе?», «Ким бути і яким бути?», «Яка людина за-слуговує на повагу інших?», “Створення життєвого проекту саморозвитку”,”Як подолати невдачу?”,”Наодинці з собою«, «Кроки до успіху», «Світ моїх захоплень», «Сам собі вихова-тель», «Кодекс чесної особистості», «Промова на захист доб-ра, честі, любові», «Я на арені суспільного життя» | Сформованість основних засад «Я-концепції» особистості:— вмінь цінувати себе як унікальну і неповторну особис-тість;— наслідків нег.впливу шкід.звичок на здоров’я людини;— вміння визначати свій соціальний статус у соціальній групі, уникати конфліктних ситуацій, адаптуватися в різних життєвих ситуаціях та конструктивно впливати на них, коректувати та регулювати власну поведінку;— власної культури самопізнання |
Психічний розвиток | Пізнавальна д-сть інтелектуальне виховання | |||
Соціальний розвиток | Вільне спілкування усвідомлення себе як частини соціуму | |||
2. Ціннісне ставлення до праці | Соціальний розвиток | Трудова, суспільно корисна діяльність | «Бережи свій час і час інших», “Як правильно організувати свою працю”,”Економіка домашнього господарства«, «Шко-ла — мій дім, я господар у нім», «Що я знаю про майбутню професію», «Ваш вибір: можу + хочу + треба», «Країна пот-ребує професіоналів. Як ним стати?», «Освіта — шлях до май-бутньої професії», «Таємниця майстерності», «Мої здібності. Як обрати професію?», «Мій перший мільйон» | Сформованість поняття професійного самовизначе-ння: позитивно-емоційного ставлення до праці, здатнос-ті до усвідомленого вибору майб.професії, соціальної значущості праці в житті людини, естетики та культури праці в традиціях укр.народу, вмотивованості, цілеспря-мованості, організованості, кмітливості, працьовитості, проектування професійного становлення |
3. Ціннісне ставлення до природи | Соціальний розвиток | Екологічна, суспільно корисна діяльність | “Біологічний хокей”(КВК), “Екологічний бумеранг”,”Еколо-гічне лото«, «Зелений дивосвіт», “Ми — в природі, природа — в нас”,”Осінній дивограй”,”Замість ялинки—зимовий букет«, «Світ дерев», «Дзвони Чорнобиля», «Світ природи в народ-ному епосі», «Мальовнича моя Україна» | Сформованість почуття причетності до збереження природних багатств: ефективного і ощадливого вико-ристання всіх видів ресурсів, основ еколог. законодавст-ва, навичок правил техніки безпеки на природі, потреби в оздоровленні довкілля та участь у природоохоронній діяльності |
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва | Соціальний розвиток | Художньо-естетична, творча діяльність | “Музика, яку ми слухаємо”,”Кобзарська дума”,”Театр у моє-му житті”,”Мистецтво і мода«, «Наш край у творах мистецт-ва», «І на тім рушникові», «Новорічна вистава», «Різдвяні комедії», «Духовність особистості і мистецтво», «Естетика побуту», «Уроки шляхетності», «Тонкощі етикету», «Куль-тура поведінки: ідемо до театру, музею, на виставку…» | Розуміння ролі мистецтва як основи морально-ду-ховного розвитку особистості: здатності цілеспрямо-вано сприймати і розуміти мистецтво, висловлювати власне ставлення до митсецтва та творчої діяльності в мистецькій сфері, потреби у спілкуванні з мистецтвом, системи мистецьких знань, понять, термінів, тлумачень |
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, роди-ни, людей | Духовний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | «Що означає бути підлітком?», «Твій справжній друг», «Ти живеш серед людей», «Народження істини, а не загострення стосунків», «Взаєморозуміння. На чому воно ґрунтується?», «Умій бути вдячним», «Чому буває самотньо?», «Уроки добрих справ», «Дисципліна — свобода чи необхідність?» | Засвоєння сімейних, родинних та суспільних цінностей: критичного ставлення до поведінки людей, єдності слова і діла, активної моральної життєвої позиції, ідеалів сім’ї, родини, відносин у колективі, духовно-моральної культури особистості |
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і держави | Духовний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | «Країна, в якій я живу», “Трагедія укр.народу«(голодомор), «Я — громадянин і патріот держави», «Право, обов’язок, сво-бода і відповідальність», «Джерела духовності мого народу», “Історія моєї родини-в історії мого краю”,”Видатні люди мо-го краю”,”Допоможемо ветеранам«, «Українці за кордоном. Що таке діаспора?», «Колосок пам’яті», «Козацькі сурми», «Виконую Кодекс класу (школи)», «Наш скарб — рідна мова» | Сформованість потреби у збереженні та примноже-нні духовних і матеріальних багатств укр. народу: відповідальності за долю батьківщини, розуміння особи-стістю своїх прав, свобод, обов’язків; громад. життєвої позиції, участь в учн.самоврядуванні, житті школи та громади; власної віри у духовні сили народу; потреби у полікультурному спілкуванні на основі взаєморозуміння |
9 клас
Змістовілінії | Етапи роз-ку особистості | Напрямидіяльності | Зміст виховної діяльності | Виховні досягнення |
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я») | Фізичний розвиток | Фізично-оздоров-ча діяльність, профілактика шкідливих звичок | «Здоров’я — скарб», «Бережи себе», «Бережи честь змолоду», День туризму, «Пізнай себе — і ти пізнаєш світ», «Мій ідеал», «Мої життєві принципи», «Вміння бути самим собою», «Як стати лідером?», «Країна моїх мрій», «Без добрих справ не-має доброго імені», “Про культуру почуттів”,”Що таке само-виховання, самооцінка?”, “Найскладніше — не відстоювати свою думку, а мати її”,”Життя — це не ті дні, що минули, а ті, що запам’ятались«, «Умій сказати, умій змовчати», «Хочеш бути щасливим — буть ним!», «У колі симпатій» | Сформованість основних засад «Я-концепції» особистості:— вмінь цінувати себе як унікальну і неповторну особис-тість;— наслідків нег.впливу шкід.звичок на здоров’я людини;— вміння визначати свій соціальний статус у соціальній групі, уникати конфліктних ситуацій, адаптуватися в різних життєвих ситуаціях та конструктивно впливати на них, коректувати та регулювати власну поведінку;— власної культури самопізнання |
Психічний розвиток | Пізнавальна д-сть інтелектуальне виховання | |||
Соціальний розвиток | Вільне спілкування усвідомлення себе як частини соціуму | |||
2. Ціннісне ставлення до праці | Соціальний розвиток | Трудова, суспільно корисна діяльність | “Естафета улюблених занять”,”Презентація професій«, «Ким бути і яким бути?», «Твій вибір — життєвий успіх», «Непре-стижних професій не буває», “Освіта і професія”,”Ти і ринок праці”,”Риси і якості фахівця«, «Держава потребує професіо-налів», «Підліткова праця: правознавчий аспект», «Трудові канікули», «Ти — господар у своїй школі (вдома, в місті)» | Сформованість поняття професійного самовизначе-ння: позитивно-емоційного ставлення до праці, здатнос-ті до усвідомленого вибору майб.професії, соціальної значущості праці в житті людини, естетики та культури праці в традиціях укр.народу, вмотивованості, цілеспря-мованості, організованості, кмітливості, працьовитості, проектування професійного становлення |
3. Ціннісне ставлення до природи | Соціальний розвиток | Екологічна, суспільно корисна діяльність | «Збережемо чистоту водних просторів!», «Збережемо наше довкілля», «Екологічний КВК», «Посади дерево», «Розчис-тимо джерело», «Вони — з Червоної книги», «Квіти — очі землі», «Рослини у творах мистецтва», «Стояла я і слухала весну…», «Чистий зелений світ навколо тебе», «Уроки Чорнобиля», «Краса і біль України», «Екологічна юстиція» | Сформованість почуття причетності до збереження природних багатств: ефективного і ощадливого вико-ристання всіх видів ресурсів, основ еколог. законодавст-ва, навичок правил техніки безпеки на природі, потреби в оздоровленні довкілля та участь у природоохоронній діяльності |
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва | Соціальний розвиток | Художньо-естетична, творча діяльність | “Концерт-блискавка”,”Мої захоплення”,”У світі кіномистец-тва”,”Музичний калейдоскоп”,”П’ять хвилин з мистецтвом” «Україна моя вишивана», «Українська народна іграшка», «Я любив вас усіх, та найбільше любив Україну», «Подорож мережею Інтернет: електронні бібліотеки, віртуальні музеї, світ електронних словників, електронна культура» | Розуміння ролі мистецтва як основи морально-ду-ховного розвитку особистості: здатності цілеспрямо-вано сприймати і розуміти мистецтво, висловлювати власне ставлення до митсецтва та творчої діяльності в мистецькій сфері, потреби у спілкуванні з мистецтвом, системи мистецьких знань, понять, термінів, тлумачень |
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, роди-ни, людей | Духовний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | “Любов до ближнього — джерело величі людини”,”Відкрийте двері добра і довіри”,”Колектив починається з мене”, “Порт-рет мого колективу”,”Цінності моєї родини”,”Жити—значить спілкуватись”,”Молодь проти насильства”,”Культура корис-тування мобільним телефоном”,”Твоя інформаційна безпека | Засвоєння сімейних, родинних та суспільних цінностей: критичного ставлення до поведінки людей, єдності слова і діла, активної моральної життєвої позиції, ідеалів сім’ї, родини, відносин у колективі, духовно-моральної культури особистості |
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і держави | Духовний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | “Громадянське суспільство — гарантія дотримання прав лю-дини”,”Гуманістична мораль у громадянському суспільстві”, “Колосок пам’яті”,”Чорнобиль — горе і біль”,”Державні сим-воли України«, дебати «Право на приватне життя», «Видатні вчені України», «Ваш світлий подвиг незабутній», «Україна — полікультурна держава», «Якби я був президентом…» | Сформованість потреби у збереженні та примноже-нні духовних і матеріальних багатств укр. народу: відповідальності за долю батьківщини, розуміння особи-стістю своїх прав, свобод, обов’язків; громад. життєвої позиції, участь в учн.самоврядуванні, житті школи та громади; власної віри у духовні сили народу; потреби у полікультурному спілкуванні на основі взаєморозуміння |
10 клас
Змістовілінії | Етапи роз-ку особистості | Напрямидіяльності | Зміст виховної діяльності | Виховні досягнення |
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я») | Фізичний розвиток | Фізично-оздоров-ча діяльність, профілактика шкідливих звичок | «Сходинки фізичного розвитку», «Зупинимо СНІД, поки він не зупинив нас», «Знати, щоб жити», «Статева культура — основа сім’ї», “Відшукай себе серед інших”,”Народжений бути уніка-льним”, «Духовні потреби та ідеали мого «Я», «Шлях до само-реалізації, Або як стати особистістю?», «Стався до людей так, як би ти хотів, щоб ставились до тебе», «Не зраджуй у дружбі», «Як подолати конфлікт?», «Літопис мого родоводу», «Традиції моєї родини», «Сімейні реліквії», «Українська сім’я — основа держави», «Батьки і діти», зустріч з народними умільцями краю | Сформованість життєвих компетенцій, активної життє-вої позиції: розуміння та реалізація «Я-концепції» особис-тості; імунітету до асоціальних впливів, готовності до вико-нання різних соціальних ролей; уміння орієнтуватися та адаптуватися у складних життєвих ситуаціях, розв’язувати конфлікти на основі принципів толерантності; навичок само-пізнання самореалізації, самовизначення, самовдосконале-ння, самоствердження, самооцінки; життєвих пріоритетів, цілей та ідеалів; особистої культури здоров’я |
Психічний розвиток | Пізнавальна д-сть інтелектуальне виховання | |||
Соціальний розвиток | Вільне спілкування усвідомлення себе як частини соціуму | |||
2. Ціннісне ставлення до праці | Соціальний розвиток | Трудова, суспільно корисна діяльність | «Скільки коштує безгосподарність?», «Економіка навколо нас», «Я обираю своє майбутнє», «Здоров’я і вибір професії», «У сві-ті професій», «Смітникам — ні! Чистоті — так!», «Коли робота приносить радість», «Ти і ринок праці», «Риси і якості фахівця» «Підліткова праця: правознавчий аспект», «Трудові канікули», «Держава потребує професіоналів» | Сформованість готовності до творчої праці: навичок ко-лективної труд діяльності; основ ділової етики, інформацій-но-комунікативних технологій; корпоративної культури осо-бистості, основ наукової організації праці;основ економічних законів розвитку суспільства; уміння будувати професійну кер’єру в умовах системних змін; креативності, ініціативно-сті, ерудованості, правосвідомості, працездатності |
3. Ціннісне ставлення до природи | Соціальний розвиток | Екологічна, суспільно корисна діяльність | “Жити в злагоді з природою”,”Вплив карцерогенів у продуктах харчування на організм людини«, «Ліси для нащадків», “Парки — легені міст”,”До чистих джерел”,”Рослини лікують«, «Еколо-гічні наслідки Чорнобиля», “Екологічна етика”,”Книга скарг природи«, «Екосвіт очима митців», «Біль твоєї землі, Україно!» | Сформованість екологічної культури особистості: усвідомлення єдності людини і природи; ставлення до при-роди як до історико-культурної, наукової та освітньої цінно-сті; моральної відповідальності за збереження довкілля; еко-системного підходу до розв’язання екологічних проблем |
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва | Соціальний розвиток | Художньо-естетична, творча діяльність | «Історія танцю: від міфів до сучасності», «Залучаємось до пре-красного», «Видатні укр.діячі культури і мистецтва», “Поетич-ний олімп рідного краю”,”Поезія кохання”,”Краса рідної мови” «Обрядова культура України», «Театр: вчора, сьогодні, завтра», “Архітектурні дива”,”Ландшафні перлини України«, «Культура телефонної розмови», «Позитив і негатив спілкування у «чаті» | Сформовність естетичної культури особистості, худо-жньо — естетичних цінностей: здатності до активної пере-творювальної діяльності з внесенням елементів краси в усі сфери життя людини; навичок створення та реалізації мисте-цьких проектів як основи творчого самовираження і само-ствердження особистоті; розуміння художніх шедеврів; оволодіння інформаційно-комунікативними технологіями |
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, роди-ни, людей | Духовний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | «Моральний ідеал і його місце в житті людини», “Моральна мо-тивація”,”Моральні основи взаємин юнаків і дівчат”,”Моральні основи сім’ї. Еволюція сімейних відносин”,”Духовні скарби на-роду. Найстрашніші втрати — духовні«, «Про віру, культуру, ос-віту», «Що таке совість?», «Культура поведінки закоханих», «Милосердя в нашому житті», «Мистецтво жити гідно», «Я в реалі, я у віртуалі…», «Подорож мережею Інтернет» | Сформованість соціально-комунікативних компетенцій єдності моральної свідомості і поведінки; готовності до мор. вчинків на засадах гуманного ставлення до людей та добро-чинної діяльності; навичок соціальної взаємодії та потреби допомагати іншим; реалізації активної за формою та мора-льної за змістом життєвої позиції; збереження сімейних традицій, забезпечення єдності поколінь; ґендерної культури |
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і держави | Духовний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | “Я — українець!”,”Загальнолюдське і національне”,”Особливос-ті нац.зразків моральності”,”Основи правосвідомості особисто-сті”,”Славетні постаті України”,”Конституційні основи держа-ви”,”Політична культура. Якою вона повинна бути?”,”Толеран-тність та політична культура”, “Історія та сучасність рідного краю”,”Презентуємо учн.самоврядування”,”Співпраця з грома-дськими об’єднаннями«, «Насильство та як його уникнути», «Сучасне рабство. Торгівля людьми», «Колосок пам’яті» | Сформованість активної життєвої позиції та відповіда-льності за долю України: усвідомлення національонї ідеї, почуття патріотизму, національної свідомості, розвиненої правосвідомості, культури міжетнічних відносин; розуміння важливості української мови як основи духовної культури, необхідності дотримуватись конституційно-правових норм, своїх прав, обов’язків, свобод, готовності до захисту інтере-су Батьківщини |
11 клас
Змістовілінії | Етапи роз-ку особистості | Напрямидіяльності | Зміст виховної діяльності | Виховні досягнення |
1. Ціннісне ставлення до себе(до свого фізичного, психічного, соціального «Я») | Фізичний розвиток | Фізично-оздоро-вча діяльність, профілактика шкідливих звичок | «Подбай про своє здоров’я сам», «Зроби свій вибір на користь здоров’я», «Людина народжується для вічності», «Твоє майбут-нє — в твоїх руках», «Цінуй честь сім’ї», «Умій дати слово і його дотримати», «Добро і зло», «Сходинками до вершин успіху», «Інформація — запорука освіченості», «Люби Україну — твою рідну землю», «Дороги, які ми обираємо», «Чи може людина бути творцем свого щастя?», «Чи кожен може бути успішним?», «Моральна чистота стосунків між юнаком і дівчиною», «Друж-на сім’я — першоджерело людського буття» | Сформованість життєвих компетенцій, активної життє-вої позиції: розуміння та реалізація «Я-концепції» особис-тості; імунітету до асоціальних впливів, готовності до вико-нання різних соціальних ролей; уміння орієнтуватися та адаптуватися у складних життєвих ситуаціях, розв’язувати конфлікти на основі принципів толерантності; навичок само-пізнання самореалізації, самовизначення, самовдосконале-ння, самоствердження, самооцінки; життєвих пріоритетів, цілей та ідеалів; особистої культури здоров’я |
Психічний розвиток | Пізнавальна д-сть інтелектуальне виховання | |||
Соціальний розвиток | Вільне спілкування усвідомлення себе як частини соціуму | |||
2. Ціннісне ставлення до праці | Соціальний розвиток | Трудова, суспільно корисна діяльність | «Вільний час — простір для розвитку здібностей», «Раціонально організовуй свою діяльність», «Економність та господарність — ознака культури», «Уроки економії та бережливості», «Професії нашого часу», «Чи обов’язково бути студентом?», «Ти і ринок праці», «Держава потребує професіоналів», “Підліткова праця: правознавчий аспект”,”Риси та якості фахівця”,”Труд.канікули | Сформованість готовності до творчої праці: навичок ко-лективної труд діяльності; основ ділової етики, інформацій-но-комунікативних технологій; корпоративної культури осо-бистості, основ наукової організації праці;основ економічних законів розвитку суспільства; уміння будувати професійну кер’єру в умовах системних змін; креативності, ініціативно-сті, ерудованості, правосвідомості, працездатності |
3. Ціннісне ставлення до природи | Соціальний розвиток | Екологічна, суспільно корисна діяльність | “Екологія рідного краю”,”Заповідні території України””Перли-лини природи України”,”Екологія землі ХХІ ст.”,”Що ми зали-шимо нащадкам?”,”Екополітика — почнем з себе”,”Еколог — су-часна професія”,”Екологічна юстиція”,”Про еколог.маркування безпечних для споживання товарів«, «За життя — без сміття» | Сформованість екологічної культури особистості: усвідомлення єдності людини і природи; ставлення до при-роди як до історико-культурної, наукової та освітньої цінно-сті; моральної відповідальності за збереження довкілля; еко-системного підходу до розв’язання екологічних проблем |
4. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва | Соціальний розвиток | Художньо-естетична, творча діяльність | “Духовна краса врятує світ”,”У людини все має бути прекрас-ним«, «Чарівна сила мистецтва», «Поезія кохання», “Традицій-ний народний костюм”,”Мої улюблені виконавці”,”Історія в ка-ртинах”,”Український романс”,”Театральна палітра”, “Природа в музиці і музика в природі”,”Картинними галереями України«, «У майстерні художника», «Подорож мережею Інтернет» | Сформовність естетичної культури особистості, худо-жньо — естетичних цінностей: здатності до активної пере-творювальної діяльності з внесенням елементів краси в усі сфери життя людини; навичок створення та реалізації мисте-цьких проектів як основи творчого самовираження і само-ствердження особистоті; розуміння художніх шедеврів; оволодіння інформаційно-комунікативними технологіями |
5. Ціннісне ставлення до сім’ї, роди-ни, людей | Духовний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | “Людське життя як найвища цінність”,”Ким бути і яким бути?” “Обов’язок. Відповідальність. Совість”,”Право і мораль”,”Кон-фліктна ситуація: народження істини, ане загострення стосун-ків«, «Взаєморозуміння. На чому воно ґрунтується?», «Естетика поведінки і етикет», «Інтелігентна людина. Яка вона?», «Право-ва культура», «Мобільна телефонія — цивілізоване спілкування» | Сформованість соціально-комунікативних компетенцій єдності моральної свідомості і поведінки; готовності до мор. вчинків на засадах гуманного ставлення до людей та добро-чинної діяльності; навичок соціальної взаємодії та потреби допомагати іншим; реалізації активної за формою та мора-льної за змістом життєвої позиції; збереження сімейних традицій, забезпечення єдності поколінь; ґендерної культури |
6 . Ціннісне ставлення до суспільства і держави | Духовний розвиток | Ціннісно-орієнтаційна діяльність(формування морально-етичних, сімейних, патріотичних, громадянських якостей, правової культури) | «Поєднання особистісних потреб людини та вимог суспільства» “Я і соціум: проблеми самореалізації”,”Видатні особистості мо-го краю«, «Презентуємо нашу школу», «Учн.самоврядування», “Герої для нас як приклад”,”Сучасний політик. Який він?”,”Як- би я був політиком«, «Україна і Європа», «Вшанування пам’яті жертв Голодомору», “Торгівля людьми — грубе порушення прав людини”,”Особиста відповідальність — пріоритетна риса грома-дянина«, «Ми — громадяни України» | Сформованість активної життєвої позиції та відповіда-льності за долю України: усвідомлення національонї ідеї, почуття патріотизму, національної свідомості, розвиненої правосвідомості, культури міжетнічних відносин; розуміння важливості української мови як основи духовної культури, необхідності дотримуватись конституційно-правових норм, своїх прав, обов’язків, свобод, готовності до захисту інтере-су Батьківщини |