РОЗДІЛ І. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Вимога/правило 1.1. Забезпечення здорових, безпечних і комфортних умов навчання та праці.
Хочу нагадати, що рішенням сесії Первомайської міської ради №12 від 24.06.2021 року змінено тип та перейменовано заклад з Первомайський НВК «ЗОШ І-ІІ ст. №15 – колегіум» Первомайської міської ради Миколаївської області (стара редакція) на Первомайський ліцей «Ерудит» Первомайської міської ради Миколаївської області (нова редакція).
Освітній процес у ліцеї розпочався відповідно до структури навчального року з 01 вересня 2023 року та тривав по 31 травня 2024 року (175 робочих днів). Навчальні заняття організовані відповідно до розкладу занять, затвердженого директором освітнього закладу та семестровою системою: І семестр тривав з 01 вересня 2023 року по 29 грудня 2023 року; ІІ семестр з 15 січня по 31 травня 2023 року.
Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне освітнє середовище.
Відповідно до рішення педагогічної ради від 31.08.2023 р. протокол №1 освітній процес протягом навчального року для учнів 3-11 класів до 01.04. 2024 року здійснювався за дистанційною формою навчання в синхронному та асинхронному режимі, з 1 квітня 2024 року – за змішаною формою.. Для учнів 1-А, 1-Б,1-В, 2-А, 2-Б, 2-В класів освітній процес проходив очно/ дистанційно (змішаний формат). Під час повітряних тривог використовувалося укриття на базі ЗДО №15 та укриття в будинку 24 по вул. О.Коротченко.
Очне, дистанційне та змішане навчання проходило системно та організовано.
Усі вчителі проводили онлайн-уроки відповідно до адаптованого розкладу та Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти на платформі Google, використовуючи сервіси Google Classroom, Google Meet. Оцінювання навчальних досягнень учнів проводилося шляхом індивідуального опитування, проведення онлайн-тестів (Освітній проєкт «Всеосвіта», «На Урок» та Google Форма) та ін. Результати навчальних досягнень учнів фіксувалися у паперовому, електронному журналі Google Classroom та електронному журналі на платформі «Нові знання».
Хоча освітній процес в приміщеннях закладу відбувався в повній мірі лише з квітня 2024 року, можу стверджувати, що освітнє середовище закладу є безпечним та комфортним для учасників освітнього процесу. Ми постійно працюємо над його оновленням та покращенням.
Протягом року в закладі було збережено матеріально-технічну базу, за потребою проводилися ремонтні роботи в приміщеннях, на прилеглій території ліцею, оновлено шляхом поточного ремонту східці до їдальні, здійснено заміну 13 старих вікон на енергозберігаючі в майстерні, коридорі І поверху початкової школи, коридорі біля бібліотеки, здійснено ремонт каналізації в харчоблоці, частковий ремонт електропроводки по закладу, встановлено водонагрівачі в санвузлах І поверху, двері в кабінках туалетів хлопчиків на І поверсі.
Територія закладу знаходиться у належному санітарному стані, а саме: вчасно прибирається, очищається від опалого листя, будівельних матеріалів, здійснюється покос трави.
Територія закладу огороджена на 100%, убезпечена від доступу стороннього автотраспорту. Недоступність несанкціонованого в’їзду стороннього автотранспорту забезпечують зачинені ворота. територія освітлюється у вечірній та нічний час. На території закладу немає «схованок», де учні можуть залишитися без нагляду дорослих. Заклад і територію облаштовано відеоспостереженням.
Територію закладу достатньо озеленено; на території старі дерева омолоджені обрізкою, відсутні колючі рослини, Квітники, що є на території облаштовані, доглянуті та упорядковані, насаджено квіти, що отримали завдяки участі у Всеукраїнському благодійному освітньому проєкті #Flowers4school. За ініціативою вчителів, батьків та учнів цьогоріч висаджено 79 кущів троянд в рамках внутрішнього проєкту «Троянди для рідного ліцею», 10 кущів хризантем, 16 кущів пузиропліднику.
Наявні футбольне поле, універсальний та волейбольний майданчики, яма для стрибків в довжину та бігові доріжки різної дистанції. Спортивні майданчики з твердим природним покриттям потребують оновлення і доповнення фізкультурно-спортивним та ігровим обладнанням, а футбольне поле – вирівнювання загальної площини.
Наявні акти огляду будівлі у весняно-літній та осінньо-зимовий період, де зазначено незадовільний стан частини цоколю навколо будівлі, фундаменту, 37 великих вікон та 13 маленьких, частини асфальтового покриття, а також зруйновані 4 пороги біля пожежних виходів у внутрішній частині двору. Залишається проблематичним облаштування території з урахуванням доступності та універсального дизайну. В закладі, пандус облаштовано, але відсутні спеціальні підйомники.
Основною проблемою для закладу залишається питання будівництва укриття.
В закладі забезпечено комфортний повітряно-тепловий режим завдяки постійному провітрюванню, вологому прибиранню. Повітряно-тепловий режим та освітлення відповідає санітарним нормам. Ліцей підключений до системи центрального опалення. Належне освітлення забезпечено завдяки 60-% заміні ламп на LED-лампи. Проте, окремі ділянки коридорів освітлюються недостатньо через старі лампи. Хоча діти і не перебували в закладі, але приміщення та кабінети прибиралися, забезпечувалася чистота та охайність місць спільного користування, коридорів та навчальних приміщень, спортивної зали (великої та малої).
Туалетні кімнати утримувалися відповідно до санітарних умов. Туалетні кімнати (окремо для хлопців і дівчат, для осіб із інвалідністю, для молодших школярів, для працівників) обладнанні кабінками, перегородками, забезпечені туалетним папером (у папероутримувачах), рідким милом, паперовими рушниками, рукомийниками із холодною водою у достатній кількості. На першому поверсі забезпечені теплою водою завдяки встановленим за батьківські кошти електроводонагрівачі. Здійснюється постійне прибирання і обслуговування туалетних кімнат. Проте, в більшості туалетів відсутня гаряча вода.
Питний режим закладу забезпечувався наявними кулерами в кожному класі.
У 2023-2024 н.р. кількість учнів закладу (989 особа) перевищувала проєктну потужність ліцею (950 особи). Сформовано 37 класів із середньою наповнюваністю 26,7 учнів.
Усі навчальні кабінети використовуються за призначенням.
Класи початкової школи відокремлені від основної школи і розміщені на 1 поверсі. Навчальні кабінети, допоміжні приміщення, туалетні кімнати відокремлені від приміщень для учнів старших класів. Але, так як всі класи виходили на навчання в І зміну, 3 та 4 класи, для проведення навчальних занять, використовували навчальні кабінети ІІ поверху.
Велика та мала спортивні зали, майстерні, актова зала розміщені на 1 поверсі, їдальня– на ІІ поверсі, кабінет обслуговуючої праці – на ІІІ поверсі. Кабінети (2 каб.) інформатики обладнані комп’ютерами. Ресурсна кімната, розташована на 1 поверсі, обладнана відповідно до освітніх потреб учнів з ОП (інклюзивних класів та тих, хто навчається за індивідуальною формою). Бібліотека розташована на 2 поверсі у загальному доступі для усіх учасників освітнього процесу, з доступом до Інтернету та двома робочими комп’ютеризованими місцями. На 2 поверсі розміщений медичний кабінет, на 3 поверсі – ізолятор, медсестра забезпечує медичний супровід учасників освітнього процесу, надання першої медичної допомоги за потреби під час освітнього процесу, в укритті.
Для належної організації освітнього процесу, змістовного дозвілля учнів, проведення корекційно-розвиткових занять, позаурочних заходів використовуються 2 спортивних зали, актова зала, ресурсна кімната, бібліотека.
Проте для забезпечення виконання корекційних програм не вистачає спеціалізованих комп’ютерних програм, обладнання та атрибутів для проведення рольових ігор, моделей, предметів навколишнього світу, наборів настільних ігор тощо.
Бібліотека закладу освіти має місце для групового спілкування, проведення занять та пасивного відпочинку (оформлені зони «Читайлики НУШ», «Книги – наші друзі», виставкова зона), облаштоваа ПК та ноутбуком, встановлено телемонітор. Художня література, в тому числі твори сучасних авторів, поповнюється під час щорічної всеукраїнської акції «Подаруй бібліотеці книгу» та завдяки піклуванню батьківського комітету.
У кожному навчальному кабінеті забезпечено облаштування персональних місць для педагогів (в т.ч. постійне поповнення ТЗН, ПК, доступ до інтернету), для відпочинку та діяльності педагогів на ІІ поверсі облаштовано учительську кімнату.
Проте залишається в планах створення для учасників освітнього процесу місць для відпочинку (диванчики на коридорах, дизайн стін, стенди-презентації дитячих робіт, результатів конкурсів, тематичних днів/проєктів).
Належним чином облаштовані класні кімнати (здійснюється моніторинг дирекцією кабінетів протягом року, технічними працівниками ліцею здійснюються ремонтні роботи у канікулярний час, забезпечується організація комфортних місць для навчання і відпочинку).
Усі навчальні приміщення застосовуються в освітньому процесі.
Дизайн освітнього середовища функціональний та адаптивний, що дає змогу максимально ефективно використовувати приміщення й територію закладу в освітньому процесі. Але потребують сучасного естетичного оформлення із мотиваційними розвиваючими стінами коридори 2, 3 поверху та фойє.
Облаштування приміщень закладу не становить загрози травмування учнів та працівників (неслизька підлога, належним чином встановлені меблі у навчальних кабінетах, не загромаджені коридори, сходові клітини та рекреації).
Однак основною проблемою є недостатність приміщень для навчальних кабінетів.
Усі навчальні кабінети використовуються для реалізації освітньої програми, в тому числі, актова зала, бібліотека та інші приміщення.
Загалом в закладі відсутня система предметних кабінетів. Проте є приміщення, необхідні для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу: фізики – 1, хімії – 1, біології – 1, інформатики – 2, майстерень – 1, кабінетів початкової школи – 8, кабінетів обслуговуючої праці – 1; спортивних (малої та великої) та актової зал, інших кабінетів, які обладнані засобами навчання відповідно до вимог законодавства та освітньої програми.
Навчальні кабінети переважно на достатньому рівні обладнані засобами навчання для виконання відповідної навчальної програми. Так, у ліцеї у наявності 4 інтерактивні комплекси (кабінети №212-фізика, 208-математика, кабінет біології, ресурсна кімната), 19 телевізорів ( початкова шк. Каб.№108, 109, 110, 111, 113, 114, 116; старша шк. Каб. № 201, 202, 205, 207,216, 302, 303, 308, 310, 311, 312, бібліотека), 4 проектори з екранами (актова зала, каб № 102, 117, 301 ), 10 принтерів-сканерів (адміністративні та навчальні кабінети). Кабінети оснащені офісними та шкільними меблями, проте в окремих кабінетах (№ 203, 307, майстерня.) застарілі шафи, парти і стільці, які є естетично непривабливими. Крім того, у кабінетах № 6, 7, 10, 17, 19, 24, 33, 54 потребує оновлення підлога. Відповідно до наказу МОН України від 23.03.2018 № 283 у всіх початкових класах створені необхідні осередки, замінені шкільні меблі на сучасні мобільні, значно поповнено актуальними дидактичними і роздатковими матеріалами. Проте всупереч наказів МОН України № 574 від 29.04.2020, №143 від 07.02.2020 не всі навчальні кабінети закладу забезпечені засобами навчання та обладнанням згідно Типового переліку. Так, в середньому кабінети початкових класів забезпечені дидактичним і технічним обладнанням на 80%, 5-9 класів – на 65%. Оплата за кабінети здійснюється 3-м вчителям (кабінети № 6, 20, 35-36). Комп’ютерами/ноутбуками забезпечені 2/3 педагогів для проведення онлайн-уроків, а третина педагогів працює з використанням власної техніки.
Актова зала капітально відремонтована у грудні 2021 року, обладнана звуковою системою: мікшер на 14 виходів, 2 колонки потужністю 350 Вт, мікрофони дротові 2 шт.
Мала та велика спортивні зали потребують капітального ремонту. У травні 2024 року значно поповнено спортивну базу м’ячами та дрібним спортивним інвентарем за рахунок участі у проєкті Klitschko Foundation UEFA Foundation for Children «Грай за рівність». Проте стан забезпечення спортивної бази складає 90% від нормативних вимог.
Важливим питанням щодо забезпечення безпечного середовища для учні є охорона праці, збереження життя та здоров’я дітей.
Робота закладу із запобігання дитячому травматизму упродовж 2023/2024 навчального року здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», постанови Кабінету Міністрів України від 22.03.2001 № 270 «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру», наказів Міністерства освіти і науки України від 31.08.2001 № 616 «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах» (зі змінами), в редакції, затвердженій наказом Міністерства освіти і науки України від 07.10.2013 №1365 «Про внесення змін до Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах», від 01.08.2001 №563 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти» (зі змінами), від 18.04.2006 №304 «Про затвердження Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України» (зі змінами), листів Міністерства освіти і науки України від 26.05.2014 №1/9-266 «Про використання Методичних матеріалів «Вимоги безпеки під час канікул», від 16.06.2014 №1/9-319 «Про використання методичних матеріалів щодо організація навчання і перевірки знань, проведення інструктажів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності в загальноосвітніх навчальних закладах.
У 2023/2024 навчальному році питання збереження життя і здоров’я учнів та запобігання випадкам дитячого травматизму розглядалося на інструктивно-методичних нарадах при директорові.
У закладі наявна система профілактичної роботи з цих питань, яка включає в себе комплекси занять за розділами, які учні вивчають на уроках з «Основ здоров’я» та на годинах спілкування. Упродовж навчального року проводились Дні безпеки, лекції, турніри та інші заходи з питань запобігання різних видів дитячого травматизму згідно з планами виховної роботи. В закладі оформлені стенди з попередження дитячого травматизму. На кожному поверсі розташований план евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих, які були поновлені на початку навчального року. Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час освітнього процесу в ліцеї у 2023/2024 навчальному році знаходився під щоденним контролем адміністрації закладу.
У класних журналах 1-11-х класів були відведені окремі сторінки для бесід із правил дорожнього руху, правил протипожежної безпеки, з профілактики отруєння, правил безпеки при користуванні газом, правил безпеки з користування електроприладами, правил безпеки з вибуховонебезпечними предметами, правил безпеки на воді та інші виховні заходи з попередження усіх видів дитячого травматизму.
Учителями проводилися інструктажі з безпеки життєдіяльності, що зафіксовано в окремих журналах на уроках фізичної культури, трудового навчання, фізики, хімії, інформатики, біології, під час прогулянок, екскурсій; бесіди з попередження усіх видів дитячого травматизму перед виходом на осінні, зимові та літні канікули.
Протягом 2023-2024 навчального року системно здійснювався контроль за виконанням вимог щодо безпеки життєдіяльності учнів, дотримання правил дорожнього руху, технічної безпеки, протипожежної безпеки під час навчально-виховного процесу та в позаурочний час. У роботі з дітьми педагогічні працівники дотримувалися вимог законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», комплексних заходів по ліцею щодо збереження життя та здоров’я учнів, запобігання травматизму серед учнів. Класні керівники вчасно проводили з учнями інструктажі з ТБ, заходи в рамках тематичних тижнів з безпеки життєдіяльності, щотижневі бесіди про збереження життя та здоров’я, про що робили записи встановленої форми в журналах з ТБ, планах класних керівників, класних журналах.
Відповідальною за ОП проводяться консультації і наради по діях працівників у разі нещасних випадків і травмувань з учасниками освітнього процесу. Розроблено алгоритм дій і проведено практичне заняття із медсестрою і педагогами по наданню домедичної допомоги. Щорічно проводяться тематичні тижні з БЖД. Наявні журнали інструктажів «Журнал реєстрації інструктажів з питань ОП на робочому місці», «Журнал реєстрації вступного інструктажу з питань ОП», «Журнал реєстрації осіб, що потерпіли від нещасних випадків на виробництві», «Журнал реєстрації інструкції з ОП», «Журнал реєстрації інструктажів з пожежної безпеки», «Журнал реєстрації інструктажів для першої групи з електробезпеки” (проведені інструктажі записані у журналах відповідно до вимог, пронумеровані і прошнуровані).
Документація ведеться належним чином, вчасно і забезпечується оперативне реагування на всі виклики у частині охорони праці працівників.
Питання безпеки життєдіяльності учнів під час освітнього процесу та в побуті обговорювалися під час засідань педагогічних рад (протокол від 27.12.2023 №5, від 29.01.2024 №6, від 07.03.2024 №9), на нарадах при директору (від 25.08.2023 №1, від 04.09.2023 №2, від 30.11.2023 №4, від 27.12.2023 №5, від 08.01.2024 №6, від 05.02.2024 №7, від 04.03.2024 №8, 25.05.2024 №10), на класних батьківських зборах, узагальнено в наказі по ліцею від 29.12.2023 №229 «Про стан роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності в Первомайському ліцеї «Ерудит» у 2023 році»
Учасники освітнього процесу в основному дотримуються вимог щодо охорони праці, БЖД, правил поведінки у надзвичайних умовах. Дирекція ліцею системно інформує учнів про дотримання карантинних вимог, правил безпеки в побуті, у разі сигналу повітряної тривоги через вайбер групи, сайт ліцею https://operudit.blogspot.com/
Інструктажі для працівників закладу проводяться відповідальними особами (Горбачовою О.Ю., Дроздовською О.Є.) з ОП на початку трудової діяльності працівників закладу із реєстрацією в Журналі вступного інструктажу, інструктажі з питань ОП на робочому місці – один раз на півроку із занесенням у Журнал реєстрації інструктажів з питань ОП на робочому місці (для технічних працівників інструктажі проводить заступник директора з АГР), цільові інструктажі проводяться згідно відомчих наказів і заносяться до Журналу реєстрації інструктажів з ОП на робочому місці. Розроблено інструкції із питань надання домедичної допомоги і ознайомлено колектив ліцею із практичними рекомендаціями (за участі медичної сестри).
У закладі розроблені інструкції поведінки учасників освітнього процесу у воєнний час. Учнів регулярно інформують, із залученням спеціальних служб щодо правил ОП, техніки безпеки під час занять, пожежної безпеки, правил поведінки під час надзвичайних ситуацій.
Стенди у коридорах і пам’ятки-правила щодо дотримання безпеки життєдіяльності для учасників освітнього процесу розміщені в усіх кабінетах. Інструкції з ОП і БЖД для працівників та учнів (затверджені наказом по ліцею від 29.12.2021 р. №192, від 29.12.2021 №193 і занесені до журналу реєстрації) розміщені у кабінетах підвищеної небезпеки (фізики, хімії, інформатики, трудового навчання).
У разі нещасних випадків учасників освітнього процесу після надання домедичної допомоги (виклику швидкої допомоги за потреби) протягом доби дирекція ліцею повідомляє управління освіти Первомайської міської ради про випадок травмування, наказом по ліцею створюється комісія розслідування причин нещасного випадку, письмово складається акт розслідування нещасного випадку, затверджується директором, відбираються пояснювальні від причетних осіб та свідків, формується справа.
Учителі ліцею мають алгоритм дій у разі нещасного випадку із учасниками освітнього процесу і дотримуються його.
Відповідно заклад діє у встановленому законодавством порядку. У закладі наявні підтверджуючі документи. Протягом 2023-2024 н.р. випадки травмувань учасників освітнього процесу не зафіксовані.
Проте у закладі відсутня пожежна сигналізація, як запорука безпечної евакуації учасників освітнього процесу при НС.
Головні завдання підготовки у сфері цивільного захисту ліцею у 2023/2024 навчальному році в основному виконані. У навчальному закладі були затверджені плани основних заходів підготовки цивільного захисту на 2023/2024 н.р., уточнені Плани дій структурних підрозділів у режимах повсякденної діяльності, підвищеної готовності, надзвичайної ситуації, надзвичайного стану. Основні зусилля у розв‘язанні питань ЦЗ спрямовувалися на організацію навчання учнів та постійного складу навчальних закладів згідно з чинними програмами ЦЗ, навчання їх правилам поведінки та основним способам захисту від наслідків надзвичайних ситуацій, прийомам надання першої допомоги тощо. Підготовка з цивільного захисту учнів ліцею проводилася під час вивчення курсів «Основ здоров‘я» у 4-9-х класах; предмета – Захист України у 10-11-х класах.
Перевірка і закріплення учнями та педагогічним колективом навчального закладу теоретичних знань з ЦЗ, практичних навичок під час дій у екстремальних умовах здійснювалася під час проведення у закладі Дня цивільного захисту.
Медичною сестрою ліцею здійснюється систематичний контроль проходження обов’язкових медоглядів. Медичне обслуговування учнів та працівників ліцею організовано відповідно до нормативно-правової бази. Медичний кабінет забезпечений основним інвентарем, приладами, медикаментами. Вчасно проводяться всі види медичних оглядів, щеплень, здійснюється контроль за дотриманням вимог санітарії і гігієни техпрацівниками.
Відповідно до результатів медичного огляду складено списки учнів спеціальної, підготовчої та основної групи:
2022-2023 | 2023-2024 | |
спеціальна | 121 | 138 |
підготовча | 400 | 267 |
основна | 531 | 625 |
звільнені | 5 | 4 |
Організація харчування
У 2023-2024 н.р. харчування дітей 1-4 класів здійснювалося з 01.04.2024 р.. У закладі є обідня зала і харчоблок (із постійною наповнюваністю необхідним за нормами обладнанням). Харчоблок забезпечений необхідним обладнанням (плити, духова шафа, марміт, м’ясорубка, холодильне обладнання тощо), обідня зала – сучасними меблями, утримується в належному вигляді. У 2021 році на харчоблоці та в обідній залі проведено поточний ремонт, змінено дизайн. Протягом вересня 2023р. – травня 2024 р. на загальну суму 278074.24
Зміст заходів | Сума витрачених коштів і джерела фінансування | Всього | |||
бюджетні | батьківські | Спонсорські | кошти працівників | ||
Ремонт2. Поточний ремонт порогу біля їдальні3. Ремонт електропроводки | 2100,00 | 1500 | 2100,00 1500,00 | ||
Придбання 1. Обладнання для харчоблоку:- стіл нержавіючий- електроплита (2 шт.)- піч пароконвекційна- м’ясорубка- кухонна машина- холодильна камера- холодильник- шафа пекарська- водонагрівач- набір ножів | 4294,0862705,7672926,106947,2213633,1445688,0013880,9448000,005400,00999,00 | 4294,0862705,7672926,106947,2213633,1445688,0013880,9448000,005400,00999,00 | |||
Всього залучено коштів | 276074.24 | 1500 | 278074.24 |
З 1 квітня 2024 року всі учні 1-4 класів отримували гаряче харчування безкоштовно завдяки участі закладу у Всесвітній продовольчій програмі (ВПП) — гуманітарна організація ООН, яка надає продовольчу допомогу у вигляді грошових переказів, ваучерів (сертифікатів) та/або продуктів харчування постраждалим українцям.
Гарячим харчуванням охоплювалося близько 300 учнів (141 хлопчик, 148 дівчаток). Крім того, щодня готувалося і реалізовувалося серед учасників освітнього процесу до 200 одиниць буфетної продукції (випічки).
Гарячим харчуванням забезпечувалися безкоштовно учні 5-11 класів пільгових категорій (діти-сироти, діти, які залишилися без батьківського піклування, діти із малозабезпечених сімей, діти, батьки яких є/були учасниками АТО/ООС./загинули в АТО/ООС) .
Працювала комісія громадського контролю за якістю харчування учнів у складі учителів, учнів та батьків учнів, проводяться рейди, складаються відповідні акти, з якими ознайомлюються працівники харчоблоку закладу. В наявності інформаційний стенд, де розміщено перспективне меню, постійно оновлюється щоденне меню.
Постійно моніторилася ситуація (вайбер-опитування із батьками, опитування учнів, спостереження за закупами учнів у їдальні), контролювали щоденно якість страв.
З метою формування культури здорового харчування у закладі проводилися годин здоров’я, ранкові зустрічі, відеопрезентації рецептів, тематичні перерви.
Гарячим харчуванням забезпечувалися учні 5-11 класів пільгових категорій (діти-сироти, діти, які залишилися без батьківського піклування, діти із малозабезпечених сімей, діти, батьки яких є/були учасниками АТО/ООС./загинули в АТО/ООС) .
У закладі освіти створюються умови для безпечного використання мережі Інтернет, в учасників освітнього процесу формуються навички безпечної поведінки в Інтернеті.
Інтернет «ФОБОС» як Wі-Fі, так і провідний, немає спеціального програмного забезпечення, що блокує доступ до небезпечних сайтів. Окрема мережа для учні і для учителів задля організації дистанційної і змішаної форм навчання. У т.ч. і управлінсько-методичний комплекс забезпечено доступним Інтернетом. Заборонено завантаження шкідливих файлів із неперевірених сайтів, користування Інтернетом лімітовано по часу.
Заклад освіти підключений до високошвидкісного Інтернету (швидкість широкосмугового доступу – від 30 до 100 Мбіт/с), що значно покращує освітній процес і дозволяє використовувати всі можливості глобальної мережі Інтернет.
У межах Всесвітнього тижня медіа та інформаційної грамотності було організовано тематичні заняття та виховні години присвячені темам медіаграмотності, цифрової безпеки, інформаційної гігієни, протистоянню онлайн-загрозам, формуванню навичок критичного споживання інформації серед здобувачів освіти, працівників закладів освіти, батьків.
З учнями та батьками ліцею постійно проводиться інформаційна робота про те, як безпечно користуватися інтернетом.
У закладі освіти налагоджено систему роботи з адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу.
Адаптація учнів 1-х, 5-х, 10-х класів вивчається як психолого-педагогічна проблема (дотримано наступність у навчанні: педагоги (класні керівники) призначаються заздалегідь, відвідуються заняття майбутніми класними керівниками і проводяться спільні заходи (наприклад, «Методична хвиля» між ЗДО та ліцеєм, під час якої вчителі майбутніх першокласників відвідують заняття дошкільнят; для майбутніх п’ятикласників проводимо знайомства-спілкування із класними керівниками, навчаємо батьків практик взаємної успішної адаптації, вивчаємо особистісний поступ кожної дитини у порівнянні із 4 класом, проводимо моніторингові дослідження як предметні, так і психологічні, із яких робимо висновок про успішність/питання, які потребують корекції п’ятикласників; для учнів 10-х профільних класів проводимо роз’яснювальні роботи, попередні моніторингові дослідження щодо профільного самовираження, щоб дати можливість учням обрати профіль, який відповідає і запитам, і базовому рівню), участь у заходах (конкурсах, олімпіадах, конференціях, Днях відкритих дверей тощо) ВНЗ області та країни.
Заклад освіти сприяє адаптації педагогічних працівників до професійної діяльності.
Стажування як форма успішної адаптації педагогів триває рік, протягом якого молоді учителі мають педагогів-наставників, які ознайомлюють із документообігом, особливостями заповнення звітності, створення Календарно –тематичних планів, самоосвітньої діяльності. Практикується відвідування уроків у колег, дирекція і наставники відвідують уроки із метою надання фахової підтримки (із питань структури уроку, вибору форм і методів навчання, створення мотиваційних прийомів, застосування особливостей закладу у системі своїх уроків).
У закладі освіти здійснюється щоденний, щотижневий та семестровий моніторинг відвідування здобувачами освіти освітніх занять, аналізуються причин відсутності учнів. Інформація щоденно вноситься в електронну журнал обліку відвідування на платформі «Нові знання», на відповідні сторінки у класних журналах, аналізується питання наявності документів, що підтверджують відсутність учня у закладі, та надається інформація дирекції ліцею. За підсумками семестрів та навчального року класними керівниками вносяться відомості про кількість пропущених навчальних занять до відповідної електронної таблиці. Ведеться роз’яснювальна робота з учнями та батьками з метою виконання законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту” щодо здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, різних форм здобуття освіти, недопущення пропусків навчальних занять без поважних причин та необхідності підтвердження пропусків відповідними документами. Відповідні питання розглядаються на батьківських зборах. У разі пропусків уроків без поважних причин понад 10 днів .повідомляється сектору ювенальної превенції відділу превенції Первомайського районного відділу ГУНП в Миколаївській області та службі у справах дітей Первомайської міської ради, проводиться спільна індивідуальна робота із учнями та батьками. Постійно оновлюється у база даних учнів в інформаційній системі управління освітою. Щомісяця до управління освіти Первомайської міської ради надається інформація про рух учнів.
Вимога/правило 1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації.
У закладі здійснюється комплексний підхід щодо попередження та протидії булінгу.
У ліцеї розроблено, затверджено та оприлюднено на сайті Антибулінгову програму дій (https://ghjnblszeksyue.blogspot.com/), складовими якої є і План Дій щодо запобігання булінгу (цькування), Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування), Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування), Положення про комісію з розслідування випадків булінгу (цькування). Оприлюднено на сайті форму заяви (зразок) про випадок булінгу (цькування).
У закладі реалізуються заходи щодо протидії булінгу (цькуванню) та іншим формам насильства й дискримінації, які проводяться відповідно до Плану дій. Уся робота спрямована на створення позитивного середовища. Проводиться тематична просвітницька робота із питань запобігання булінгу, грумінгу, насильству та дискримінації (у тому числі й онлайн). Серед проведених активностей: класні години з переглядом тематичних відеороликів, які відповідають віковим особливостям цільової аудиторії, та обговоренням ситуацій, які в них демонструються.
Практичний психолог проводить систематичну роботу щодо запобігання проявам насильства та здійснює постійний моніторинг (анонімне анкетування, скринька довіри) щодо їx виявлення.
На навчальних заняттях та у позаурочній діяльності розглядаються питання різноманіття дітей та рівності прав. Поширюються онлайн через Viber-спільноти для учнів, учителів та батьків просвітницькі плакати, буклети щодо запобігання булінгу (цькуванню), іншим формам насильства й дискримінації. Висвітлюються питання на інформаційних стендах. Проводяться тематичні ранкові зустрічі.
Усі звернення громадян реєструються у журналі обліку звернень громадян, Звернення розглядаються, здійснюються відповідні заходи реагування. Із зазначенням випадків агресивної поведінки учня надійшла 1 усне повідомлення, але випадок булінгу не підтвердився.
Переважна більшість здобувачів освіти і педагогічних працівників вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним.
Керівництво та педагогічні працівники закладу освіти проходять навчання (у тому числі й дистанційно) з протидії булінгу, співпрацюють із представниками правоохоронних органів, Первомайським управлінням соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, ювенальною превенцією ознайомлюються на інформаційно-методичних інтенсивах, педагогічних методичних нарадах, шляхом самоосвіти із нормативно-правовими документами щодо запобігання та протидії булінгу, різним видам насильства. До просвітницької роботи для педагогів залучався офіцер безпеки. Навчаються педагоги створенню позитивного безпечного середовища на проєктах, тренінгах та інших освітянських заходах, у тому числі й під час вебінарів.
Проведена соціальна паспортизація класів, ліцею. Складені і опрацьовані списки дітей-сиріт, дітей-інвалідів, дітей, які знаходяться під опікою та позбавлені батьківського піклування, дітей з багатодітних сімей, із малозабезпечених сімей, із неповних сімей, дітей учасників бойових дій, внутрішньопереміщених.
У ЗО постійно здійснюється аналіз причин відсутності здобувачів освіти на заняттях та вживаються відповідні заходи (класні керівники у разі потреби встановлюють місце перебування дитини).
Вимога/правило 1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору.
Право громадян на доступну освіту реалізується шляхом запровадження різних форм навчання, однією з яких є навчання за інклюзивною формою. Протягом 2023/2024 навчального року у закладі освіти, відповідно до заяв батьків та висновку ІРЦ, було організовано інклюзивне навчання 4 учнів (3-В (1), 4- Г (1), 5 –В (2). Організовано роботу з 3 асистентами вчителів, які пройшли курсову перепідготовку. На початок навчального року для учнів з особливими освітніми потребами розроблено індивідуальну програму розвитку за участю батьків, класних керівників, психолога. ІПР протягом року переглядалася, доповнювалася відповідно до можливостей та розвитку дітей. За висновками ПМПК введено корекційно-розвиткові заняття з розвитку мовлення, соціально-побутового орієнтування. У закладі освіти тричі на рік проводилося засідання команди супроводу дітей з ООП щодо складання та доповнення індивідуальної програми розвитку дитини із залученням фахівців з інклюзивно-ресурсного центру. Заклад освіти тісно співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.
У ЗО забезпечено можливість безперешкодного pyxy територією. Проте немає окремого пологого входу та доступу до основних приміщень закладу для осіб з особливими освітніми потребами, що зумовлено архітектурними особливостями закладу. На першому поверсі обладнано кабінку для використання особами з особливими освітніми потребами (наявні поручні, спеціальне санітарно-технічне обладнання).
Коридори та міжсходові клітини не захаращені, нанесено контрастне маркування та вказівники на підлозі, стінах.
В закладі облаштувано ресурсну кімнату для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
Бібліотека ліцею є простором інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу, матеріально – технічне забезпечення потребує переоснащення. Бібліотека забезпечена комп’ютерною технікою (2шт.), Wi-Fi. Використовується для індивідуальної, групової, проєктної та іншої роботи у рамках освітнього процесу, різних форм комунікації учасників освітнього процесу. Протягом року бібліотекарем здійснено списання художньої літератури, продовжується підготовка до інвентаризації.
РОЗДІЛ ІІ. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
Освітній процес було організовано відповідно до освітніх програм І, ІІ та ІІІ ступенів на 2023-2024н. р., річного плану роботи та зорієнтовано на здібності, схильності, потреби кожного учня, розвиток в учнів та педагогів потреб у самовдосконаленні й самоосвіті. У 2023-2024 н.р. на виконання Стратегії розвитку ліцею в закладі здійснено самооцінювання діяльності за напрямом «Система оцінювання здобувачів освіти». За результатами анкетування учителів, батьків та учні, опитування та спостереження за освітнім процесом, відвідування дистанційних навчальних занять можна зробити наступні висновки.
Забезпечення рівного доступу до якісної освіти
Для забезпечення виконання навчальних планів, програм протягом 2023-2024 навчального року було запроваджено навчання здобувачів освіти
- інституційною (очною (денною)) формою;
- інклюзивною формою;
- індивідуальною формою навчання (екстернатна);
- дистанційною та змішаною формою.
Протягом періоду навчанням в умовах воєнного стану з використанням дистанційних технологій було охоплено 100% учнів.
Для задоволення освітніх потреб учнів функціонувало 37 класів.
На закінчення 2023-2024 навчального року у початкових класах закладу освіти навчалося 364 учнів, у 5-9 класах – 464 учнів, у 10-11 класах – 161 учень.