Вступ
Склад психологічної служби в закладі освіти:
Практичний психолог – Ілащук Г.О., спеціаліст.
Соціальний педагог – Патрушева Л.В., спеціаліст.
Нормативно-правові документи, на основі яких укладено план роботи:
План роботи психологічної служби Первомайського ліцею ерудит на 2024-2025 навчальний рік складено відповідно до:
- Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»;
- Закону України «Про охорону дитинства»;
- наказу Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 № 330 «Щодо захисту законних прав та інтересів дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування»;
- наказу Міністерства освіти і науки України від 22.05.2018 року № 509 «Про затвердження положення про психологічну службу в системі освіти України»;
- наказу Міністерства освіти і науки від 19.19 2001 № 691 «Про затвердження положення про психологічний кабінет дошкільних загальноосвітніх та інших навчальних закладів»;
- наказу Міністерства освіти і науки України від 01.02.2010 № 59 2Про вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми»;
- наказу Міністерства освіти і науки України від 14.08.2000 року № 385 «Типове Положення про центри практичної психологічної і соціальної роботи»;
- листа Міністерства освіти і науки України від 05.09.2018 № 1/9 -529 «Про документацію працівників психологічної служби у системі освіти України»;
- листа Міністерства освіти і науки України від 28.10.2014 року №1/9-557 Методичні рекомендації щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей;
- листа МОН від 12.04.2022 № 1/4608- 22 «Щодо недопущення участі неповнолітніх у наданні інформації ворогу про військові позиції збройних сил України»;
- листа МОН від 10.06.2022 № 1/6267-22 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України»;
- Листа МОН від 21.08.2023 № 1/12492-23 «Про пріоритетні напрямки роботи психологічної служби у системі освіти у 2024-2025 навчальному році».
І. Цілепокладаюча частина
Мета та завдання практичного психолога на 2024-2025 рік
Проблема, над якою працює практичний психолог:
«Створення максимально сприятливих умов та повсякденна психологічна допомога і підтримка для розвитку особистості кожної дитини, її життєвих компетенцій у відповідності зі своїми природними здібностями та можливостями у воєнний стан».
Для організації належного психологічного, соціально-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу необхідно реалізувати пріоритетні завдання на 2024-2025 навальний рік:
- Повсякденна психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу у воєнний стан.
- Психологічний супровід процесу навчання дітей внутрішньо-переміщених осіб (ВПО), учнів та їх сімей, що опинилися у складних життєвих обставинах (СЖО).
- Забезпечення соціально-психологічного супроводу дітей, які мають ознаки шкільної дезадаптації.
- Психологічний супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами.
- Надолуження освітніх втрат попереднього навчального року:
- посилення профілактичних заходів запобігання булінгу;
- посилення профілактики суїциду;
- сексуальна просвіта;
- налагодження комунікації з батьками та вчителями;
- мотивація навчання;
- профорієнтація.
У своїй роботі практичний психолог орієнтується на запити адміністрації ліцею та учасників освітнього процесу:
- створення умов для формування і збереження психічного здоровʼя здобувачів освіти, учителів закладу;
- продовження розвитку інклюзивного освітнього середовища, підтримка дітей з особливими освітніми потребами;
- психологічний супровід освітнього процесу в умовах воєнного та післявоєнного часу.