Протягом року у нашому ліцеї “Ерудит” активно відбувався процес розбудови внутрішньої системи якості освіти за принципами дитиноцентризму, автономії, цілісності системи управління якістю, постійного вдосконалення, врахування зовнішніх впливів, гнучкості й адаптивності тощо. А також за чотирма напрямами: освітнє середовище, система оцінювання освітньої діяльності учнів, система педагогічної діяльності та система управлінської діяльності, як рекомендує «Абетка для директора».Почали ми з того, що розробили дорожню карту забезпечення якості освіти, модель забезпечення якості освіти, Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, Положення про академічну доброчесність.А тепер, створивши експертні групи з розбудови внутрішньої системи якості освіти в закладі, до складу яких включили заступників директора з навчально-виховної та виховної роботи, педагогів, учнів і батьків, розпочали процедуру самооцінювання.Для того щоб вивчити та оцінити якість освітньої діяльності і отримати інформацію про реальний стан справ за кількома десятками параметрів, кожен з яких покаже нам заклад з нового, іноді – досить неочікуваного – ракурсу в нашому ліцеї в травні 2022 року розпочали роботу внутрішні експертні групи. Отримана групами інформація дозволить побачити переваги й «слабкі місця» в організації освітнього процесу, підкаже можливі шляхи підвищення якості освітньої діяльності, пройти цими шляхами — і отримати якісний результат.Внутрішні експертні групи будуть оцінювати роботу ліцею за чотирма напрямами. Перша – освітнє середовище. Експерти звертатимуть увагу, наскільки учням безпечно і комфортно у закладі освіти, який там мікроклімат, чи створені комфортні умови для педагогічних працівників, організацію харчування, як облаштовані навчальні кабінети, яке в них є обладнання для навчання учнів та роботи вчителів, яке середовище у школі під час перерв, як учні взаємодіють між собою та з вчителем, чи вільне освітнє середовище школи від будь-яких форм насильства, булінгу та дискримінації. Другий напрям – система оцінювання учнів, тобто, як вчителі оцінюють навчальні досягнення, чи застосовують формувальне оцінювання, наскільки система оцінювання прозора і зрозуміла учням. Також експерти вивчатимуть педагогічну діяльність. Це третій напрямок оцінювання ліцею, під час якого стане відомо, як вчителі працюють з аудиторією на уроках, як налагоджують комунікацію та співпрацю із здобувачами освіти, чи підвищують власний професійний розвиток. Четвертий напрям оцінювання – управлінські процеси. Він більше стосується роботи адміністрації ліцею, діяльності директора, наскільки вона є ефективною. Хочу зазначити важливий момент:робота внутрішніх експертних груп не буде заважати освітньому процесу та не відволікатиме вчителів та учнів.Інформацію, одержану під час опитування, спостереження та вивчення документації, ми узагальним. На її основі визначим тенденції в організації освітніх і управлінських процесів закладу. Результати самооналізу дозволять спрямувати зусилля на формування БРЕНДУ закладу.