практичного психолога
Первомайського ліцею «Ерудит» Первомайської міської ради
Мокряк Олени Миколаївни
на 2021-2022 н.р.
Мета та завдання
практичсного психолога
на 2021 – 2022 навчальний рік
Мета діяльності: підвищення ефективності навчально-виховного процесу через формування психологічної культури учнів, педагогів, батьків та збереження цінності психічного здоров’я учасників навчально-виховного процесу. Сприяння повноцінному особистісному й інтелектуальному розвитку дітей на кожному віковому етапі.
Для досягнення даної мети сформовано ряд завдань:
- Соціально-психологічний супровід учасників освітнього процесу в Концепції Нової української школи.
- Профілактика та подолання явищ булінгу/мобінгу, жорстокості, насильства, злочинності, правопорушень, вживання алкогольних і наркотичних речовин.
- Формування психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу.
- Допомога у вирішенні конфліктних ситуацій в педагогічному та учнівському колективі.
- Виявлення дітей з особливими освітніми потребами та психологічному забезпеченні інклюзивної освіти.
№ п/н | Зміст роботи з учнями, педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу | Термін проведення | З ким поводиться | Відмітка про виконання |
Вересень | ||||
Організаційно-методична робота: | ||||
1. | Планування роботи на рік, на місяць, погодження планів. | До 15.09.21р | ||
2. | Організаційно-методична підготовка до психологічного супроводу 1-х, 5-х та 10-х класів | 1 тиждень | ||
3. | Розробка рекомендацій батькам першокласників для покращення адаптаційного періоду. | 1 тиждень | ||
4. | Підготовка до годин психолога. | 1 тиждень | ||
5. | Розробка індивідуальних програм розвитку для учнів на інклюзивній формі навчання. | 1 тиждень | ||
6. | Підготовка матеріалів для діагностики обдарованості. | 1 тиждень | ||
Психологічна діагностика: | ||||
1. | Діагностика+ соціально-психологічної адаптації учнів Спостереження,Опитування вчителів з метою виявлення дезадаптованих учнів, Визначення ступеня шкільної зрілості за методикою Артура Керна-Ярослава Йєрасика (за Проскурою О.В.)Методика дослідження мотивації навчання в першокласників (М.Р. Гінзбург) | 3-4 тиждень | Учні 1-х класів | |
2. | Діагностика соціально-психологічної адаптації учнів Спостереження«Соціометрія»Опитувальник СішораОпитування вчителів з метою виявлення дезадаптованих учнів | 3-4 тиждень | Учні 5-х класів | |
3. | Діагностика обдарованості 3-4-х класів | Протягом місяця | Учні 3-4-х класів | |
Консультативна робота: | ||||
1. | Консиліум щодо результатів дослідження соціально-психологічної адаптації учнів 1-х та 5-х класів. | 30.09.2021 | Із завучами, вчителями | |
2. | Консультування учнів та батьків з метою забезпечення успішної адаптації учнів до освітнього процесу. | 4 тиждень | Батьки, учні 1-х та 5-х класів | |
3. | Консультування класних керівників щодо результатів діагностики обдарованості учнів3-4-х класів | Кінець місяця | Класні керівники 3-4-х класів | |
Просвітницька та профілактична робота: | ||||
1. | Засідання методичного об’єднання | |||
2. | Година психолога для учнів 6-8-х класів до Всесвітнього дня запобігання самогубств (10.09) «Моє унікальне Я» | 2-3 тиждень | Учні 6-8-х класів | |
Жовтень | ||||
Організаційно методична робота: | ||||
1. | Формування груп дітей 1-х та 5-х класів, які потребують посиленої уваги в адаптаційний період, проведення ( при потребі) поглибленої діагностики. | |||
2. | Підготовка матеріалів для проведення корекційних та розвиткових занять для дітей, які мають ознаки дезадаптації. | |||
3. | Розробка рекомендацій класним керівникам 10-х класів щодо покращення міжособистісних взаємин у їхніх класних колективах. | |||
4. | Підготовка матеріалів для діагностики обдарованості 5-7-х класів. | |||
5. | Підготовка матеріалів для діагностики соціально психологічної адаптації учнів 10-х класів | |||
Діагностична робота: | ||||
1. | Діагностика соціально-психологічної адаптації учнів Шкала соціально-ситуативної тривожності Кондаша (адаптація А.М. Прихожан)Методика діагностики соціально-психологічної адаптації (К.Роджерс, Р. Даймонд)Соціометрія | 1-2 тиждень | Учні 10-х класів | |
2. | Діагностика особистісної сфери Дитячий апперцептивний тест (САТ)Методика Айзенка (вивчення типу темпераменту) | 1-2 тиждень | Учні з ООП та учні групи ризику | |
3. | Діагностика обдарованості 5-7-х класів | Протягом місяця | Учні 5-7-х класів | |
Консультативна робота: | ||||
1. | Консультування учнів та батьків з метою забезпечення успішної адаптації учнів до освітнього процесу. | 4 тиждень | Батьки, учні 10-х класів | |
2. | Консиліум щодо результатів дослідження соціально-психологічної адаптації учнів 10-х класів. | 21.10.2021 | Із завучами, вчителями | |
3. | Консультування класних керівників щодо результатів діагностики обдарованості учнів5-7-х класів | Кінець місяця | Класні керівники 5-7-х класів | |
4. | Індивідуальне консультування учнів, батьків щодо результатів діагностики особистісної сфери. | 2-4 тиждень | Батьки та учні з ООП та групи ризику | |
Корекційно розвиткова робота: | ||||
1. | Корекційно розвиткові заняття з підвищення рівня адаптації до навчання у школі у 1-х класах «Острів знань». Автор Тимченко О.І. Заняття № 1,2. | 2-3 тиждень | Учні 1-х класів | |
2. | Корекційно розвиткові заняття з підвищення рівня адаптації до навчання у 5-х класах «Ми пятикласники» Заняття № 1-2. | 2,4 тиждень | Учні 5-х класів | |
Просвітницька та профілактична робота: | ||||
1. | Година психолога для учнів 5-х та 9-х класів щодо превентивного виховання «Протидія проявам насильства» | Протягом місяці | Учні 5-х та 9-х класів | |
2. | Інтегроване заняття для учнів 3-4-х класів «Ми дружні хлопці та дівчата» | Протягом місяця | Учні 3-4-х класів | |
3. | Година психолога, приурочена Всесвітньому дню психічного здоров’я « Стрес і стресостійкість» | 8-11. 10.2021 | Учні 11-х класів | |
Листопад | ||||
Організаційно методична робота: | ||||
1. | Підготовка матеріалів для діагностики обдарованості 1-2-х та 8-х класів. | |||
2. | Підготовка матеріалів для вивчення рівня тривожності учнів з ООП та учнів групи ризику. | |||
3. | Підготовка матеріалів до корекційно розвиткових занять з учнями 1-х, 5-х та 10-х класів. | |||
Діагностична робота: | ||||
1. | Діагностика обдарованості 1-2-х та 8-х класів | Протягом місяця | Учні 1-2-х та 8-х класів | |
2. | Вивчення рівня тривожності серед учнів з особливими освітніми потребами | 1-2 тиждень | Учні з ООП | |
3. | Вивчення рівня тривожності учнів які мають схильність до девіантної поведінки. | 1-2 тиждень | Учні групи ризику | |
4. | Психологічний аналіз уроків вчителів, які атестуються. | Протягом місяця | Учителі які атестуються | |
5. | Діагностика учнів 9-х класів, щодо майбутнього профілю навчання. | 3-4 тиждень | Учні 9-х класів | |
Консультативна робота: | ||||
3. | Консультування класних керівників щодо результатів діагностики обдарованості учнів 1-2-х класів | Кінець місяця | Класні керівники 1-2-х класів | |
4. | Індивідуальне консультування учнів, батьків щодо результатів діагностики рівня тривожності. | 2-4 тиждень | Батьки та учні з ООП та групи ризику | |
5. | Індивідуальне консультування учнів 9-х класів, щодо результатів досліджень майбутнього профілю навчання. | 4 тиждень | Учні 9-х класів | |
Корекційно розвиткова робота: | ||||
1. | Корекційно розвиткові заняття з підвищення рівня адаптації до навчання у школі у 1-х класах «Острів знань». Автор Тимченко О.І. Заняття № 3-4. | 1,3 тиждень | Учні 1-х класів | |
2. | Корекційно розвиткові заняття з підвищення рівня адаптації до навчання у 5-х класах «Ми пятикласники» Заняття № 3-4. | 2,4 тиждень | Учні 5-х класів | |
3. | Корекційно розвиткові заняття для учнів 10-х класів, які відчувають труднощі в адаптації до нової ситуації навчання. Заняття №1-3. | 1-3 тиждень | Учні 10-х класів | |
Просвітницька та профілактична робота: | ||||
1. | Інформаційно-тренінгове заняття « Боротьба з курінням – боротьба за життя» для учнів 6-7-х класів. | Протягом місяця | Учні 6-7-х класів | |
2. | Бесіди з елементами тренінгу щодо профілактики насилля в сім’ї для учнів 6-8-х класів. | Протягом місяця | Учні 6-8-х класів | |
3. | Проведення профорієнтаційних бесід для учнів 9-11-х класів | (за запитом) | Учні 9-11-х класів | |
Грудень | ||||
Організаційно методична робота: | ||||
1. | Підготовка матеріалів для діагностики обдарованості 9-11-х класів. | |||
2. | Підготовка матеріалів для діагностики юнаків для припису у військомат. | |||
3. | Підготовка матеріалів для повторної діагностики соціально-психологічної адаптації учнів 10-х класів. | |||
4. | Організація та проведення «Тижня толерантності» у рамках акції «16 днів проти насильства» | 25.11.-10.12.2021 | ||
Діагностична робота: | ||||
1. | Діагностика обдарованості 9-11-х класів | Протягом місяця | Учні 9-11-х класів | |
2. | Діагностика юнаків для припису у військомат Оцінка рівня нервово психічної стійкості «Прогноз»Методика «Акцентуація» Шмішека | 1 тиждень | юнаки 2004 р.н. | |
3. | Повторна діагностика соціально-психологічної адаптації учнів Шкала соціально-ситуативної тривожності Кондаша (адаптація А.М. Прихожан)Методика діагностики соціально-психологічної адаптації (К.Роджерс, Р. Даймонд)Соціометрія | 4 тиждень | Учні 10-х класів | |
4. | Діагностика учнів 9-х та 11-х класів з метою визначення професійних інтересів та здібностей. | 2-3 тиждень | Учні 9-х та 11-х класів | |
Консультативна робота: | ||||
1. | Консультування класних керівників щодо результатів діагностики обдарованості учнів 9-11-х класів | Кінець місяця | Класні керівники 9-11-х класів | |
2. | Індивідуальна консультація юнаків, що тестувались для припису у військомат, щодо результатів тестування | 2 тиждень | Юнаки 2004 р.н. | |
3. | Консультація класних керівників, щодо результатів повторної діагностики соціально-психологічної адаптації учнів 10-х класів. | Кінець місяця | Класні керівники 10-х класів | |
4. | Індивідуальні консультації з учнями 9-11-х класів, щодо результатів вивчення їх професійних інтересів та здібностей. | Кінець місяця | Учні 9-11-х класів | |
Корекційно розвиткова робота: | ||||
1. | Корекційно розвиткові заняття з підвищення рівня адаптації до навчання у школі у 1-х класах «Острів знань». Автор Тимченко О.І. Заняття № 5-7. | 1,3-4 тиждень | Учні 1-х класів | |
2. | Корекційно розвиткові заняття з підвищення рівня адаптації до навчання у 5-х класах «Ми пятикласники» Заняття № 5-6. | 2,4 тиждень | Учні 5-х класів | |
3. | Корекційно розвиткові заняття для учнів 10-х класів, які відчувають труднощі в адаптації до нової ситуації навчання. Заняття №4-5. | 1-2 тиждень | Учні 10-х класів | |
Просвітницька та профілактична робота: | ||||
1. | Інформаційно тренінгові заняття, круглі столи, дискусії з учнями щодо профілактики поширення ВІЛ-інфекції. | 1-2 тиждень | Учні 10-11-х класів | |
2. | Години психолога з учнями 5-9-х класів до Всесвітнього дня порозуміння з ВІЛ-інфікованими людьми. | Протягом місяця | Учні 5-9-х класів | |
3. | Виступ на батьківських зборах 8-х класів щодо готовності учнів до профільного навчання та 9-х класів щодо професійного самовизначення. (за запитом). | За запитом | ||
Січень | ||||
Організаційно методична робота: | ||||
1. | Підготовка матеріалів для діагностики вчителів, що атестуються. | |||
2. | Підготовка матеріалів для моніторингового дослідження соціально-психологічної адаптації першокласників. | |||
Діагностична робота: | ||||
1. | Діагностика вчителів, що атестуються: тест «Шляхи саморозвитку»«Вивчення задоволеності вчителя своєю професією та роботою»анкетування «Чинники, що впливають на саморозвиток педагогів»анкетування «Психологічна культура вчителя» | 1-2 тиждень | Учителі, що атестуються | |
2. | Моніторингові дослідження соціально-психологічної адаптації першокласників | 3 тиждень | Учні 1-х класів | |
Консультативна робота: | ||||
1. | Індивідуальне консультування вчителів, що атестуються, за результатами психологічних досліджень | 3 тиждень | Учителі, що атестуються | |
2. | Індивідуальні консультації батьків та класних керівників, щодо результатів моніторингового дослідження адаптації першокласників. | Кінець місяця | Батьки, класні керівники 1-х класів | |
Корекційно розвиткова робота: | ||||
1. | Корекційно розвиткові заняття з підвищення рівня адаптації до навчання у школі у 1-х класах «Острів знань». Автор Тимченко О.І. Заняття № 8,9. | 2,4 тиждень | Учні 1-х класів | |
2. | Корекційно розвиткові заняття з підвищення рівня адаптації до навчання у 5-х класах «Ми пятикласники» Заняття № 7-8. | 2,4 тиждень | Учні 5-х класів | |
Просвітницько профілактична робота: | ||||
1. | Година психолога з учнями 3-4-х класів щодо збереження психічного здоров’я. | 3 тиждень | Учні 3-4-х класів | |
Лютий | ||||
Організаційно методична робота: | ||||
1. | Підготовка матеріалів для діагностики особливостей міжособистісної взаємодії, вивчення особистісних рис і якостей учнів 6-8-х класів | |||
Діагностична робота: | ||||
1. | Діагностика учнів 6-8-х класів (особливості міжособистісної взаємодії, вивчення особистісних рис і якостей). | Протягом місяця | Учні 6-8-хкласів | |
Консультативна робота: | ||||
1. | Індивідуальні консультації для учнів 6-8-х класів, ознайомлення з результатами їхньої діагностики. | 3-4 тиждень | Учні 6-8-х класів | |
2. | Ознайомлення класних керівників 6-8-х класів з результатами діагностики, надання рекомендацій. | 4 тиждень | Класні керівники 6-8-х класів | |
Корекційно розвиткова робота: | ||||
1. | Корекційно розвиткові заняття з підвищення рівня адаптації до навчання у школі у 1-х класах «Острів знань». Автор Тимченко О.І. Заняття № 10,11. | 2,4 тиждень | Учні 1-х класів | |
2. | Корекційно розвиткові заняття з підвищення рівня адаптації до навчання у 5-х класах «Ми пятикласники» Заняття № 9-10. | 2,4 тиждень | Учні 5-х класів | |
Просвітницька та профілактична робота: | ||||
1. | Година психолога з учнями 6-7-х класів «безпека в інтернеті» | |||
Березень | ||||
Організаційно методична робота: | ||||
1. | Підготовка матеріалів до психологіччних досліджень | |||
2. | Підготовка рекомендацій батькам учнів 4-х класів, «Активна адаптація до основної школи» | |||
Діагностична робота: | ||||
1. | Вивчення психологічної готовності учнів 4-х класів до переходу в основну школу. | 2-3 тиждень | Учні 4-х класів | |
2. | Індивідуальне та групове дослідження професійної спрямованості 7-8-х класів. | За запитом | ||
3. | Вивчення динаміки адаптації в учнів 5-х класів. | 1-2 тиждень | Учні 5-х класів | |
Консультативна робота: | ||||
1. | Індивідуальна консультація батьків та класних керівників, щодо готовності учнів 4-х класів до переходу в основну школу. | Кінець місяця | Батьки та класні керівники учнів 4-х класів | |
2. | Індивідуальні та групові консультації, щодо результатів вивчення професійних спрямованостей учнів 7-8-х класів | |||
Корекційно розвиткова робота: | ||||
1. | Корекційно розвиткові заняття з підвищення рівня адаптації до навчання у школі у 1-х класах «Острів знань». Автор Тимченко О.І. Заняття № 12,13. | 2,4 тиждень | Учні 1-х класів | |
2. | Корекційно розвиткові заняття з підвищення рівня адаптації до навчання у 5-х класах «Ми пятикласники» Заняття № 11-12. | 2,3 тиждень | Учні 5-х класів | |
Просвітника та профілактична робота: | ||||
1. | Години психолога з елементами тренінгу для учнів 8-х класів, щодо протидії торгівлі людьми. | 1 тиждень | Учні 8-х класів | |
2. | Години психолога з елементами тренінгу для учнів 4-5-х класів з метою формування впевненості та профілактики стресів. | 1-2 тиждень | Учні 4-5-х класів | |
Квітень | ||||
Організаційно методична робота: | ||||
1. | Підготовка матеріалів та роздаткового матеріалу до годин психолога | |||
2. | Підготовка матеріалів до повторної діагностики рівня адаптації учнів 1-х класів. | |||
Діагностична робота: | ||||
1. | Повторна діагностика рівня адаптації до навчання у школі у 1-х класах | 3-4 тиждень | Учні 1-х класів | |
Консультативна робота: | ||||
1. | Консиліум щодо результатів ефективності корекційно розвиткових занять з підвищення рівня соціально- адаптації учнів 1-х класів. | Кінець місяця | Із завучами та класними керівниками 1-х класів | |
Корекційно розвиткова робота: | ||||
1. | Корекційно розвиткові заняття з підвищення рівня адаптації до навчання у школі у 1-х класах «Острів знань». Автор Тимченко О.І. Заняття № 14,15. | 1-2 тиждень | Учні 1-х класів | |
2. | Корекційно розвиткові заняття з підвищення рівня адаптації до навчання у 5-х класах «Ми пятикласники» Заняття № 13-14. | 2,3 тиждень | Учні 5-х класів | |
Просвітницька та профілактична робота: | ||||
1. | Години психолога з учнями 3-7-х класів «Збережи здоров’я змолоду» | Протягом місяця | Учні 3-7-х класів | |
2. | Година психолога з учнями 6-х класів «Спілкування – це здорово!» | 1-2 тиждень | Учні 6-х класів |